2019
Тъчскрийните, стандартните екрани и Head-up дисплеите стават все по-големи. Цели 48 инча е дисплеят в китайския SUV Byton M-Byte. A никой автомобил няма по-голям Head-up дисплей от електрическия VW ID.3. В бъдеще обаче и това ще изглежда ретро. Компанията Nuance, която доставя около 90% от системите с гласово управление за автомобилната индустрия, в момента работи съвместно с доставчика на стъкла Saint-Gobain Sekurit върху обещаващ наследник на екраните в купето. В бъдеще цялото предно стъкло ще се превърне в дисплей. И докато при традиционните Head-up-и показанията може да вижда единствено водачът, сега те ще бъдат достъпни за всички в колата. Техниката за целта бива имплементирана между два слоя на стъклото, а показанията могат да бъдат контролирани гласово или чрез следене с поглед (Eye-Tracking) без да се налага шофьорът да отвлича вниманието си от случващото се на пътя.
Посредством Eye Tracking и гласово разпознаване водачът може да влиза в интеракции с Points of Interest от заобикалящата го среда. Така например ще можете да получавате информация за работно време, оценки или друга информация за бизнес обекти, покрай които минава автомобилът. Звучи прекалено футуристично? Именно тази технология за серийни автомобили представи BMW в рамките на Mobile World Congress. Nuance и Saint-Gobain Sekurit демонстрират как в следващия стадий на развитие Points of Interest (POI) и подобна информация ще могат да се показват на предното стъкло. Информацията ще бъде представяна посредством прозрачен дисплей на стъклото. Посредством Eye-Tracking водачът може да има достъп до дигиталните точки от менюто на предното стъкло. Данни за контакт, прогноза за времето, навигация и аудиосистема вече няма да бъдат контролирани от тъчскрийн или нещо подобно.