Цялата информация за новото Audi A8

2206
2017

Audi A8 ще бъде Mild-Hybrid – със свеж дизайн, всеобхватна свързаност и Infotainment система без почти никакви бутони като при прототипа Q8 concept. Първи снимки и тийзър!

Audi публикува нов тийзър на бъдещото A8. Фокусът е поставен върху частично автономното шофиране: A8 се движи автоматично в задръствания, дори и водачът да отмести ръцете си от волана. В Германия обаче тази функция е позволена само за кратък период от време. Освен това Audi демонстрира самостоятелно паркиране и аварийна спирачна функция. В кратките тийзъри се виждат и други детайли на интериора –  например арматурното табло и новата версия на дигиталния кокпит. Той ще може да изобразява по-сложни графики и ще позволява по-голяма индивидуализация. При екстериора в кратките филми Audi ни показва Full LED фаровете и много хромирани детайли.

Първото видео показва сходството с Prologue

Още първото видео показа, че предната част с широката радиаторна решетка и тесните фарове е вдъхновена от прототипа Prologue. В интериора виждаме нов волан, освен това е преработено и арматурното табло. Дървените, алуминиеви и хромирани акценти внасят елегантност в лимузината. Отзад освен новия дизайн на задните светлини прави впечатление и малкият интегриран спойлер. Сред техническите новости е самостоятелното паркиране. Във видеото на Audi тази функция се стартира от смартфона. Други детайли на конкурента на Mercedes S-клас и BWM Серия 7 ще бъдат показани при премиерата на фирма „Spiderman: Homecoming“ на 28 юни в Лос Анджелис: Spiderman ще бъде возен от шофьор в Audi A8 L, като при това ще се видят и други детайли отзад и отстрани. В Германия филмът стартира едва след официалната премиера на Audi A8 – която ще се състои на 11 юли в Барселона.

Изцяло нова комбинация от материали

При следващото поколение на А8 ще се използва изцяло нова комбинация от материали: в бъдеще каросерията на А8 ще е от алуминий, стомана, магнезий и армирана с въглеродни нишки пластмаса. По-голяма част от „Audi Space Frame“ (58 %) ще бъде все така от алуминий. В същото време инженерите на Audi обещават, че устойчивостта към усукване ще бъде подобрена с около 25 % спрямо предшественика. Новоразработената греда от магнезий между опорите на пружинните стойки на А8 би могла да е дело на изискано ателие на тунинг. Въпреки всеобхватните мерки за олекотяване новото Audi A8 ще е по-тежко от актуалния модел: в сравнение с предшественика „голата“ каросерия тежи около 50 килограма повече. Причините: все по-строгите изисквания за сигурност и все повече техника.

Новото A8 ще бъде въведено на пазара още през 2017 година

Новото Audi A8 ще се появи при дилърите още през есента на 2017 година. Лимузината е първият модел, който е изцяло дело на новия главен дизайнер Марк Лихте и стартира с една революция: толкова спортно и прогресивно не е изглеждал нито един модел от Инголщат през последните години. Това се вижда от компютърната графика на AUTO BILD, направена въз основа на маскираните прототипи: ниската предна част, агресивните светлини, напрегнатата странична линия и стегнатата задна част – има производители, които направо биха нарекли подобен модел купе с четири врати.

Q8 concept осигурява конкретна представа за интериора на A8

В интериора ще се използва напълно нова концепция за управление, която Audi представи още при Q8 concept. Много от новостите ще видим и при A8: равни повърхности и разположен по средата тъчскрийн, който без ръб се слива с блестящо-черните околни детайли – и позволява на водача индивидуализация чрез свободно програмируеми панели. Под централния дисплей е разположен още един тъчскрийн, чрез който се управляват климатичната инсталация и подгряването на седалките. Вентилацията може да увеличена или намалена с палеца и показалеца. Настройките на температурата се извършват върху скала като при алармата на iPhone. Пред водача блести „Virtual Cockpit Future“ с висока разделителна способност (12,3 инча; 1920 х 720 пиксела). Първото впечатление: страхотно остро изображение!

Благодарение на свързаността A8 се качва на Зелената вълна

Смартфоните и Smartwatches могат да бъдат свързани с автомобила по всяко време – така по време на пътуване навигационните цели могат да бъдат подавани и от мобилния телефон на пътника до водача. Освен това системата ще бъде самообучаваща се и в съответствие с предпочитанията на водача ще му дава предложения, например за ресторанти.

Също като следващото Audi A6 и A8 ще се изкачи до ново ниво на автономното шофиране. С т. нар. SAE 3 то ще бъде в състояние да се движи автономно по част от отсечките. В скоро време законодателят вероятно ще постанови къде това ще е разрешено и колко дълго може да продължава автономното шофиране. На теория трябва да функционира така: първо на магистралите и при скорост до 60 км/ч е достатъчно едно натискане на бутона с надпис „ai“ („artificial intelligence“ или изкуствен интелект), воланът дискретно се отдръпва назад, зелените LED показват, че Audi вече се движи само. Така Audi е една стъпка пред Tesla или Mercedes със своя частично автономен асистент за задръствания и изпреварване.

Серийно двойно задвижване и Mild-Hybrid двигатели при новото А8

На фона на този високотехнологичен пакет задвижването изглежда почти конвенционално. Познатите двигатели са модернизирани. Благодарение на електрическия компресор те ще развиват по-висока мощност. Според слуховете всеки монтиран с А8 двигател ще бъде с 48-волтова мрежа и литиево-йонен акумулатор. А това ще превърне флагмана на Audi в Mild-Hybrid. Задвижван с ремък генератор ще регенерира енергията при спиране и по този начин ще допринася за по-нисък разход на гориво. При ускорение натрупаната енергия ще осигурява допълнителен Boost. Серийни  са както двойното задвижване, така и оптимизираната 8-степенна автоматична трансмисия. До 10 процента гориво трябва да спести свързаният с навигационната система асистент за ефективност, чиито предвиждащи препоръки за шофиране се определят от воденето по маршрута и актуалния трафик. По-късно ще бъде представен Plug-in хибрид с електрически пробег от около 50 километра и мощност около 250 к.с. Както и естествено спортния модел S8 и вариант с 12 цилиндъра, които са изключително важни най-вече за пазарите в Азия. AUTO BILD очаква леко повишение на цените.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин