Цялата информация за новия Ford Fiesta

Новият Ford Fiesta ще бъде по-спортен и по-голям, ще предлага прилична Infotainment система, но бензиновите модели са само с трицилиндров двигател. AUTO BILD разполага с цялата информация и вече го тества


6
юли
2017

Fiesta е в напрегната ситуация, защото Ka+ се приближи твърде близо до големия си брат. Какво трябва да се направи? При рамките на новата продуктова стратегия Ford облагородява Fiesta: по-високо качество, по-фини материали, по-богато оборудване. Новият модел също е базиран на позната платформа Global B, дължината на Fiesta е увеличена със 7 сантиметра, междуосието е удължено с 4 милиметра, следата е разширена с 3 сантиметра отпред и 1 сантиметър отзад. Формите на новия модел са познати: от голямата радиаторна решетка до широките арки на калниците – той запазва модния клиновиден дизайн. Който иска веднага да разпознае новия модел, трябва да погледне задната част: задните светлини вече са хоризонтални вместо вертикални като преди. И още нещо: в бъдеще Fiesta може да бъде оборудван и с 18-цолови джанти. По-твърдият преден стабилизатор и кормилното управление с понижено триене отново ще превърнат Fiesta в най-динамичния модел сред малките автомобили. Стартът на продажбите е на 8 юли 2017 година, базовият модел ще струва 25 370 лева (за Германия).

 

Интериор: първото сядане в новата Fiesta

 

Ford са вложили много пари в новия Fiesta. Новият модел е толкова изискан, че се притеснявате да не разсипете кафето си вътре. Средната конзола най-сетне вече е с изправен монитор с размери между 4,2 и 8 инча вместо лентата с множество бутони. Тестовият автомобил обаче все още не владееше обявеното управление с жестове. Пластмасите са като от автомобил от по-горен клас, арматурното табло вече е едно цяло, без фуги. Какво е останало непроменено? Видимостта напред все още е лоша, а назад е дори още по-лоша заради още по-малкия заден прозорец. Няма е повече място – няма и как да стане, междуосието е почти същото. На задната седалка на Opel Corsa или Hyundai i20 има повече място за коленете.

 

Шофиране: един от най-пъргавите малки автомобили

 

Потегляме сFiesta. С двигателя си с мощност 100 к.с. малкият Ford тегли жизнено, впечатлява със страхотното разгръщане на мощността и много спокойния за трицилиндров мотор ход. По отношение на окачването новия Fiesta продължава старите традиции: настройките са стегнати, движи се спортно, почти не се разлюлява при внезапно завъртане на волана при скорост 50 км/ч и взима завоите сигурно. Освен това разполага с достатъчно сцепление и стабилност при всяка ситуация. Кормилното управление е една идея по-прецизно от това на предшественика. Резултат: Ford произвежда един от най-пъргавите малки автомобили.

 

 

Connectivity: напълно свързан благодарение на SYNC 3

 

Ford представи Infotainment системата SYNC 3 при фейслифта на Kuga. Ford обещава най-високата резолюция на дисплея в сегмента, яркостта била по-висока в сравнение с конкурентите. Музикалната система, навигационната система и смартфоните могат да се управляват с гласови команди или с жестове като при фейслифта на Golf 7. По желание се монтира озвучителна система на B&O с десет високоговорителя, включително субуфер и средночестотни високоговорители в централната конзола.

 

Оборудване: за пръв път луксозна версия и кросоувър

 

Ford разширява палитрата от модели на Fiesta: за пръв път ще се предлага луксозното ниво на оборудване „Vignale“ с 18-цолови джанти и кожена тапицерия със специални шевове. Спортната линия ST ще бъде оборудвана с детайли като специални брони, прагове и спортни седалки, както и спортно окачване и дискови спирачки. Първият кросоувър в моделната гама на Fiesta ще се нарича „Active“ – с внушителна офроуд визия и повдигната с 2 сантиметра каросерия. Ford значително са подобрили и техниката, базата на новите асистиращи системи са две камери, три радара и 12 ултразвукови сензора. Те „опипват“ цялото пространство около автомобила, като при движение направо обсегът им е до 130 метра пред автомобила. В бъдеще Fiesta ще разпознава пресичащи пешеходци, ще паркира самостоятелно, ще разпознава пътни знаци и ще следва движещите се отпред автомобили. Като цяло Ford предлага 15 асистента. В комбинация с пакета Cool&Connect върховата Infotainment система с навигация, Bluetooth, дигитално радио и озвучителна система B&O Play Sound (675 вата, 10 високоговорителя) ще струва съвсем приличните 2060 лева.

 

Двигателите: бензиновите са само трицилиндрови

 

Downsizing е една от големите теми приFiesta. Под предния капак най-често са монтирани стари познати, като всички бензинови двигатели вече ще са трицилиндрови: 1-литровият Ecoboost със 100, 125 и 140 к.с., както едно ново спестовно джудже с работен обем 1,1 литра и мощност 70 и 85 к.с. Дизеловите двигатели са четирицилиндрови с работен обем 1,5 литра и мощност 85 или 120 к.с. Всички те са оборудвани със система Старт/Стоп, но опционална автоматична трансмисия се предлага само за бензиновия двигател със 100 к.с. Отново ще се предлага и ST версия с 200 к.с. цените са леко повишени и стартират от 25 370 лева (за Германия).

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >