2023
ОТ 2023 В ГЕРМАНИЯ вече няма да има субсидия за Plug-in хибриди. Досега купувачите получаваха помощ от около 13 500 лв. Все пак две привилегии се запазват: възможността за безплатно паркиране за 2 часа в градове като Мюнхен и Хамбург, както и намален данък за служебни автомобили. Знаем, че хората от BMW продължават да разработват PHEV версиите на своите SUV-ове – иначе просто няма как да бъдат спазени границите за вредните емисии на много от пазарите в света.

Plug-in хибридът всъщност е може би подходящият автомобил за много от пътуващите до работа на не съвсем къси разстояния. Така производителите се надяват, че клиентите ще продължат да ги купуват. Във Volvo изглежда не са чак толкова уверени в това: произвежданият в Гент, Белгия, XC40 получи наскоро фейслифт. Главната новост: новата инфотейнмънт система, базирана на Google. Тя не се предлага само за Plug-in хибрида, за всички останали версии – да, от бензинова до електрическа.
Дали пък шведите не вярват, че това задвижване ще продължи да съществува в бъдещето? За него се предлага познатата ни стара система Sensus. Когато се опитате с думи да наберете даден телефон, в кокпита просто се появява ред с изписания телефон. А при целите за навигацията понякога просто няма как да уцелите. Не е толкова убедителна като системата на Google. Volvo представя тук единствения SUV в класическия висок формат – с някои определени предимства. Можете да хвърлите един велосипед в багажника или пък стола от офиса. Страничната опора не е силната страна на седалките. Малко неприятни са силно наведените напред подглавници, които направо ви карат да наведете главата си. Надали обаче това, което е отлично според изискванията на Euro-NCAP, e най-добрата постоянна позиция за гръбначния стълб.



Необичайно: задните подглавници се регулират от централното меню с натискане на доста малки символи. За да настроите температурата, също трябва да влезете в менюто и да изберете символите със стрелки – това разсейва водача. При Volvo всички тестващи хвалят плъзгащия се покрив, сериен в тестваната от нас версия Ultimate: той не вкарва шум и вятър дори и при темпо 100 км/ч. Volvo е и единственият кандидат в теста без лостчета за превключване нa предавките и без Head-up дисплей – както и единственият, който пристигна с всесезонни гуми. Те са с висок борд (235/50 R19), возят меко, не са тихи при преминаване по паваж и имат недостатъци при спирачния път и лосовия тест. В случая с монтираните тук гуми Michelin Cross Climate резултатите от спирачния тест са изненадващо близки до тези на BMW. Иначе при управление притежаващият тежка предница модел на Volvo изглежда внушителен и стабилен на пътя. Типично усещане за SUV, включително и със страничното накланяне.
Продължете на следващата страница