AUTO BILD България / Х-клас: Navara-та на Mercedes

Х-клас: Navara-та на Mercedes

Новият пикап на „звездата” е съвместна разработка с Renault-Nissan


19
юли
2017

Новият X-клас трябва да бъде Mercedes-ът сред пикапите. Моделът ще получи визията на Mercedes с двойни ламели и голямата „звезда” в радиаторната решетка, точно като при прототипа. Предницата на машината е с агресивно оформление, тесни фарове и издути калници. Е, задницата не е толкова впечатляваща, колкото при прототипа – в серийната модификация не откриваме светлинната ивица, а стандартни вертикални светлини. Ауспуховите тръби са скрити – и така колата напомня на Nissan Navara.

Taзи прилика не е случайна: шасито на Х-клас с „коравата” стоманена рама е същото като при „японеца”. Окачването също е аналогично: отпред е независимо с двойни носачи, а отзад – многораменно. От Daimler обаче са увеличи следата – при това не само с по-широки колела. Mercedes обещава по-комфортна настройка, отколкото при Nissan. При този проект германците са  работили в тясно сътрудничество с Renault-Nissan, а европейската версия на колата дори ще бъде произвеждана в европейския завод на марката в Барселона. За пазарния старт през ноември 2017 ще бъдат предлагани три нива на оборудване. Всички варианти ще имат полезен товар 1,1 тона и ще могат да теглят ремарке с тегло до 3,5 тона. Междуосието ще бъде винаги 3,15 м.

Първоначално Х-клас ще бъде предлаган с два 4-цилиндрови дизела (220 d със 163 к.с. и X 250 d със 190 к.с.) и включващо се двойно задвижване, за по-мощния агрегат ще има и 7-степенен автоматик. Перманентно 4х4 ще има чак в средата на 2018, когато ще бъде лансиран и 6-цилиндров дизел (258 к.с., 550 Нм). При дилърите в Германия Х-клас ще дойде през ноември 2017, а цените ще стартират от 37 294 евро (ок. 74 000 лв.).

AUTO BILD се докосна до Х-клас. Mercedes успява да направи „шпагата” между голям товарен отсек (за един европалет) и интериор с достатъчно пространство за петима души. Е, отзад не е най-приятното място за дълги пътувания, но отпред нямаме причина за забележки. Арматурното табло е типично за Mercedes – и наистина изглежда благородно за пикап. В централния тунел откриваме конвенционална ръчна спирачка и селектор за автоматика – както искат клиентите.

Спокойното придвижване извън пътя е гарантирано от клиренса над 20 см, но за блокаж на диференциала и 4Matic клиентите ще трябва да платят допълнително. Серийно Х-клас е само на задно. Без доплащане купувачите ще получат осветление за товарния отсек, а като екстра – задна врата, която се отваря на 180 градуса. Моделът разполага дори с Dynamic Select за избор на различни режими на шофиране. Mercedes подчертава посредством богати възможности за индивидуализация, че Х-клас не е проектиран като обикновен „работяга”. Опционално има и електрическо отваряне на задното стъкло, както и инфотейнмънт системата Comand Online с 8,4-инчов дисплей. За сигурността се грижат интелигентни асистиращи системи – за автоматично спиране, за следене на лентата и за разпознаване на пътни знаци.

 

 

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >