Хибридното Peugeot EU-LIVE: липсващото звено между автомобила и мотоциклета


6
февр.
2018

Peugeot Scooters – водеща световна марка за моторизирани двуколесни превозни средства, е пионер в много иновации в своята над 120-годишна история. Като производител на първия мотоциклет през 1898 г. и на първия електрически скутер Scoot’elec преди повече от 20 години, Peugeot Scooters винаги е била отдадена на развитието на мобилността. В този дух подразделението за изследователска дейност обединява усилия с 11 партньора в европейски консорциум, за да отговори на предизвикателствата на утрешния ден. Проектът EU-LIVE „Efficient Urban Light VEhicle“ (Ефективно градско леко превозно средство) си е поставил за цел предизвикателството да разработи и проектира електрическия транспорт на утрешния ден, подкрепян от Европейската комисия като част от програмата за проучване и иновации „Horizon 2020“.

Докато Peugeot Scooters е на път да лансира своя нов електрически скутер – Peugeot 2.0 e-powered bg GenZe, марката участва и в голям европейски проект по разработване на решения за мобилност. Като член на консорциума EU-LIVE, Peugeot Scooters допринася в пазарното проучване за определяне очертанията на проекта и в описването на спецификациите за 2 от 3 проекта за превозни средства L5e1 и L3e2. Разработвано в продължение на две години, превозното средство в категория L5e, беше представено от консорциума EU-LIVE.

Замислен като липсващото звено между света на 4-колесните и 2-колесните превозни средства, този концептуален модел – 4-колесно превозно средство, е регистриран като 3-колесно, благодарение на размерa на предницата от 750 мм над изисквания минимум от 460 мм и не изисква шофьорска книжка за мотоциклет, за да бъде управляван. Оборудван е с най-новите технологии на Peugeot Scooters по отношение на мотора. Задвижващият тракт, проектиран съвместно с IFP Energies Nouvelles (обществената организация за проучване, иновации и обучение в сферата на енергията, транспорта и околната среда), е заимстван директно от двигателя PowerMotion*. Този двигател, изцяло разработен и произвеждан в завода в Мандьор (Франш-Конте), задвижва Peugeot Metropolis, 3-колесния скутер с марката на Лъва, и е символ на наследствeността на Peugeot Scooters.

Тази обновена версия на 31-киловатовия едноцилиндров бензинов двигател на Peugeot Scooters се присъединява към два електрически мотора на задните колела в проекта EU-LIVE. Следователно използването му се осъществява едва при скорости между 70 и 130 км/ч – дотогава машината се движи изцяло електрически.

Peugeot Scooters, лидер в проекта L3e на консорциума

Монтираният в колелата електромотор, разработен от партньорите Elaphe Propulsion Technologies и Brembo за хибридното превозно средство L5e, ca налични и за чисто електрическо 2-колесни превозно средство като еквивалент на бензиновия агрегат ICE с работен обем 125 см3. Системата на задвижване и шасито са внедрени от Peugeot Scooters. Демонстрационна версия на това превозно средство ще бъде представена през първата половина на 2018 г. С батерия Samsung SDI от 5,3 кВтч и заряд на батерията, достатъчен за около 100 км, този скутер от ново поколение демонстрира способността на марката да интегрира иновациите на своите партньори в своята собствена сфера на компетентност, за да усъвършенства 2-колесното превозно средство.

1 L5e е за 3-колесното превозно средство, със скорост, по-висока от 50 км/ч
2 L3e е генерична категория за 2-колесното превозно средство и със спецификация AIза максимална мощност 11 kW

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >