Хибридното Peugeot EU-LIVE: липсващото звено между автомобила и мотоциклета


6
февр.
2018

Peugeot Scooters – водеща световна марка за моторизирани двуколесни превозни средства, е пионер в много иновации в своята над 120-годишна история. Като производител на първия мотоциклет през 1898 г. и на първия електрически скутер Scoot’elec преди повече от 20 години, Peugeot Scooters винаги е била отдадена на развитието на мобилността. В този дух подразделението за изследователска дейност обединява усилия с 11 партньора в европейски консорциум, за да отговори на предизвикателствата на утрешния ден. Проектът EU-LIVE „Efficient Urban Light VEhicle“ (Ефективно градско леко превозно средство) си е поставил за цел предизвикателството да разработи и проектира електрическия транспорт на утрешния ден, подкрепян от Европейската комисия като част от програмата за проучване и иновации „Horizon 2020“.

Докато Peugeot Scooters е на път да лансира своя нов електрически скутер – Peugeot 2.0 e-powered bg GenZe, марката участва и в голям европейски проект по разработване на решения за мобилност. Като член на консорциума EU-LIVE, Peugeot Scooters допринася в пазарното проучване за определяне очертанията на проекта и в описването на спецификациите за 2 от 3 проекта за превозни средства L5e1 и L3e2. Разработвано в продължение на две години, превозното средство в категория L5e, беше представено от консорциума EU-LIVE.

Замислен като липсващото звено между света на 4-колесните и 2-колесните превозни средства, този концептуален модел – 4-колесно превозно средство, е регистриран като 3-колесно, благодарение на размерa на предницата от 750 мм над изисквания минимум от 460 мм и не изисква шофьорска книжка за мотоциклет, за да бъде управляван. Оборудван е с най-новите технологии на Peugeot Scooters по отношение на мотора. Задвижващият тракт, проектиран съвместно с IFP Energies Nouvelles (обществената организация за проучване, иновации и обучение в сферата на енергията, транспорта и околната среда), е заимстван директно от двигателя PowerMotion*. Този двигател, изцяло разработен и произвеждан в завода в Мандьор (Франш-Конте), задвижва Peugeot Metropolis, 3-колесния скутер с марката на Лъва, и е символ на наследствeността на Peugeot Scooters.

Тази обновена версия на 31-киловатовия едноцилиндров бензинов двигател на Peugeot Scooters се присъединява към два електрически мотора на задните колела в проекта EU-LIVE. Следователно използването му се осъществява едва при скорости между 70 и 130 км/ч – дотогава машината се движи изцяло електрически.

Peugeot Scooters, лидер в проекта L3e на консорциума

Монтираният в колелата електромотор, разработен от партньорите Elaphe Propulsion Technologies и Brembo за хибридното превозно средство L5e, ca налични и за чисто електрическо 2-колесни превозно средство като еквивалент на бензиновия агрегат ICE с работен обем 125 см3. Системата на задвижване и шасито са внедрени от Peugeot Scooters. Демонстрационна версия на това превозно средство ще бъде представена през първата половина на 2018 г. С батерия Samsung SDI от 5,3 кВтч и заряд на батерията, достатъчен за около 100 км, този скутер от ново поколение демонстрира способността на марката да интегрира иновациите на своите партньори в своята собствена сфера на компетентност, за да усъвършенства 2-колесното превозно средство.

1 L5e е за 3-колесното превозно средство, със скорост, по-висока от 50 км/ч
2 L3e е генерична категория за 2-колесното превозно средство и със спецификация AIза максимална мощност 11 kW

Още по темата

Card image cap
Шест прости правила за безопасно управление на мотоциклет

17
апр.
2017

Когато сме на две колела, сме значително по-уязвими, отколкото с автомобил – и именно поради тази причина сигурността трябва да бъде основен приоритет

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: