Хибридният Yaris: модната икона за града е ултраикономична (ТЕСТ)


24
ное.
2020

Малък, но могъщ! Този хибрид от Япония може да „преподава“ намаляване на разход и намаляване на CO2-емисиите. Yaris-ът  с две сърца има три цилиндъра, разход с цифрата три преди десетичната запетая по отношение на разхода и е изключително компактен с дължината си о 3,94 метра. Малката Toyota изглежда забавно, особено с контрастния покрив в бял цвят. А кокпитът, който не изглежда ултрамодерно, но е прегледен, ни кара да се усмихваме.

Не толкова забавно е японското джудже, когато отзад трябва да пътуват по-високи хора. Отпред дори да сте 1,90 метра ще ви бъде удобно – но не и на втория ред. Първо трябва да пазите глава от удар в покрива при качване, а после над темето ви няма да има достатъчно пространство. Дългите крака oбаче могат да бъдат разположени удивително удобно, но като цяло на възрастните пасажери ще им липсва пространство . И настроението им няма да се подобри, когато става въпрос за товарене на куфари. Напротив. При 286 литра обем на товарния отсек багажът трябва да бъде подбиран внимателно. Aко сгънете разделената облегалка на задната, ще разполагате с 768 литра, но трябва да се примирите със стъпалото в пода заради литиево-йонната батерия, монтирана под задната седалка. Не е забавно, ако искате да вземете каси с бира или нещо подобно. Само 450 килограма е допустимият прикачен товар – така че решение не е дори закачването на ремарке.

Въпреки че с мощност от 116 к.с. и само 1165 килограма собствено тегло на хартия моделът изглежда доста спортен, Yaris всъщност подтиква към по-спокойно шофиране. Воланът не дава добра обратна връзка, безстепенният автоматик предпочита да заложи на комфорта, окачването не е с настройка за „атака“ на завоите, а по-скоро за добре планирана смяна на посоката. Но това няма значение. Защото хибридът има различна мисия: да пести гориво. И го прави добре. Комбинацията от 1,5-литров трицилиндров бензинов двигател с мощност 92 к.с. и електромотор с 80 к.с. генерира системна мощност от 116 к.с. Тъй като максималната мощност на двата мотора не бива постигната едновременно, в случая не може просто да я добавите. Въпреки това Yaris се движи достатъчно пъргаво, има нужда от малко над десет секунди, за да достигне 100 км/ч и максимална скорост от 175 км/ч. Трицилиндровият агрегат звучи малко шумно само когато е студен, иначе остава приятно резервиран по отношение на акустиката. А бонзай хибридът може дори да измине няколко километра изцяло на ток.

Лакомията му е чужда

Безстепенната автоматична трансмисия също се опитва да върши работата си възможно най-незабележимо и фино. При кикдаун понякога тя „извива“ леко измъчено, но пък хората от Toyota са успели да елиминират в максимална степен неприятния „ефект на ластика“. Всеки, който натиска педала на газта внимателно, ще изпита наслада от плавното придвижване. И можете да очаквате ниска сметка на бензиностанцията. В тестовия цикъл, включващ и каране с пълна газ по магистралата, на малката Toyota са достатъчни 5,2 литра, а в икономичния цикъл (с максимум 130 км / ч) всъщност получавате стойност с „тройка“ преди десетичната запетая (3,9 литра). Прекрасно! Цената от минимум 34 990 лева не звучи като супероферта с оглед размерите на автомобила – но все пак бензиново Polo автоматик излиза горе-долу същата сума, а и ще консумира поне с един литър повече. Японците имат пълно доверие в своя хибриден задвижващ тракт и осигуряват гаранция от цели 6 години (до 200 000 километра).

Извод: отвън Yaris като малка модна икона. А под ламарините се крие екологичен хибрид, който функционира прекрасно и е много икономичен. Но спортното пътно поведение му е чуждо.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >