Хибридният суперспортист на McLaren с трансмисия без задна предавка


19
февр.
2021

McLaren прави още една важна стъпка към електрификацията на моделите си. С новия си хибриден Plug-in суперспортист Artura британците следват общата за автомобилната индустрия тенденция. Частично електрически, но без компромис със спортния характер? Ако гледаме техническите данни, явно се получило. Системната мощност от 680 к.с. при тегло малко под 1,5 тона позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за три секунди. При това моделът може да измине до 30 километра изцяло на ток и разчита на трансмисия без задна предавка! Artura струва 450 000 лева – и така бива позициониран точно под 720S.

● Задвижване: 3-литров V6 с 2 турбокомпресора + електрически мотор

● Системна мощност: 680 к.с.

● Максимален системен въртящ момент: 720 Нм

● Тегло: 1498 кг

● Ускорение 0-100 км/ч: 3 сек.

● Максимална скорост: 330 км/ч (ел.ограничена)

● Размери (мм): дължина 4539 мм/ширина 2080 мм/височина 1193 мм

● Цена: 450 000 лева

Битурбо V6 с 585 к.с. и електромотор

Под каросерията се крие новата платформа MCLA структура на McLaren, която постепенно ще започне да се използва и за други модели. Тя е карбонова и е предназначена за хибридни задвижвания. Батерията с капацитет 7,4 кВтч е част от конструкцията и трябва да увеличи якостта й. Тя позволява пробег до 30 километра изцяло на ток. Изцяло новият 3-литров V6 разполага с два турбокомпресора, мощност 585 к.с. и въртящ момент 585 Нм. В комбинация с електромотора, интегриран в трансмисията, системната мощност е увеличена до 680 к.с., а въртящият момент – до 720 Нм. Новата трансмисия с два съединителя има осем предавки за движение напред, но няма задна. Когато автомобилът трябва да върви назад, електромоторът просто сменя посоката си на въртене. Той трябва да осигури и възможно най-бърза реакция при подаване на газ, а и играе съществена роля за върховите показатели: спринт 0-100 км/ч за 3 сек, ускорение до 200 км/ч за 8,3. След 21,5 секунди McLaren-ът вече е достигнал 300 км/ч, а максималната скорост е ограничена електронно на 330 км/ч. От McLaren все още не са обявили данните за разхода.

Artura много прилича на другите модели от марката и не внася революция по отношение на дизайна.

Само 60 килограма по-тежък от Ferrari F8 Tributo

Електрическите компоненти тежат общо 130 килограма – и от McLaren са положили сериозни усилия, за да не се отрази добавеното тегло на пътното поведение. С редуциране теглото преди всичко на окабеляването и на каросерията, общото тегло пада до 1498 килограма. Конкурентът Ferrari F8 Tributo, който дори не е хибрид, е само с около 60 килограма по-лек. Новото окачване в комбинация с електронен блокаж на диференциала с повишено вътрешно триене трябва да противодейства на недозавиването и да направи Artura много стабилен. Активните амортисьори, фината настройка на електрохидравличното кормилно управление и стандартните керамични спирачки допълнително подобряват пътното поведение.

Кокпитът е по-ориентиран към водача. Дигиталнoто табло поддържа режим за писта.

Инфотейнмънт система с Over-the-Air ъпдейти

McLaren прави кокпита още по-ориентиран към водача. На кормилната колона е разположен нов контролен „сателит“, който може да се използва и за избор на режим на шофиране. Що се отнася до чисто електрическия режим, изолацията срещу шум и вибрации също е оптимизирана. Новата мрежова архитектура поддържа Over-the-Air ъпдейти и нова инфотейнмънт системи с нови асистиращи системи за водача. В цената от 450 000 лева са включени гаранция от 5 г./75 000 км, отделно има и шест само за батерията.

P1 има честта да бъде първият хибриден McLaren – а Artura е първият със зареждане от контакта.

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >