SUV-овете могат да бъдат и екологични. Именно това иска да докаже VW с новия Tiguan GTE Active Concept, който празнува премиерата си на изложението в Детройт (11-24 януари). Генериращото 225 к.с. задвижване на концептуалния Tiguan трябва да демонстрира потенциала на Plug-in хибридите. След показания на CES в Лас Вегас Budd-e сега хората от Волфсбург правят следващата крачка за изчистване на „антизеления“ си имидж, придобит след дизеловия скандал.

Системната мощност на Tiguan GTE е 225 конски сили.
Хибридната системата на прототипа се състои от бензинов мотор със 150 к.с. и 250 Нм и два електромотора (отпред 40 кВт/220 Нм, отзад 85 кВт/270 Нм). Двойното задвижване се активира както при общата системна мощност от 225 к.с., така и при движение изцяло на ток. Представената в e-Golf Touch нова инфотейнмънт система с жестово управление е налична и при Tiguan Active Concept. Клиентите на марката в САЩ ще получат тази система за първи път през пролетта на 2017 г. в нов 7-местен SUV.
Детайли за серийното производство
Предната част на Tiguan GTE Active Concept по данни на VW изглежда значително по-сурова, отколкото при стандартните модификации. Клиренсът е увеличен от 200 на 245 мм. Ъгълът на атака е увеличен от 25,6 на 26,1 градуса отпред и от 24,7 на 29,9 градуса отзад. Максималният ъгъл на рампата също е „набъбнал“ – от 20 на 24,7 градуса. Някои от частите по каросерията като защитата на пода от матиран алуминий с четири черни пластмасови протектора, елементите по покрива или алуминиевите прагове вероятно ще дебютират като опции за серийния Tiguan. Алуминиевите акценти ще бъдат пренесени и в интериора. Управлението на климатика и отоплението на седалките се контролират посредством тъчслайдър под новия дисплей на централната конзола.

Офроудър: ъгълът на атака отпред е увеличен от 25,6 на 26,1 градуса.
Електрически още от старта
При стартиране Tiguan Active задължително е в електрически режим, а подаването на мощност е само към задната ос. Бензиновият агрегат и електрическият мотор отпред са отделени от задвижващия тракт и се активират само при загуба на сцепление. Шофьорът обаче може да активира и ръчно двойното задвижване от кокпита. Двигателят с вътрешно горене се включва при стартиране на колата само когато зарядът на батерията не е достатъчен. Машината може да измине до 32 км изцяло на ток. Като максимален пробег (при 12,4 кВтч на батерията и 64 л в резервоара) VW обявява 933 км. Движението само на ток е възможно при скорост до 120 км/ч. 6-степенната трансмисия с два съединителя е оптимизирана за работа с хибридното задвижване и в нея е интегриран електромоторът за предната ос. Типично за Plug-in хибрид, литиево-йонните батерии (12,4 кВтч) се зареждат или посредством бензиновия мотор, или чрез външен кабел.
8 режима на движение
С въртящия и натискащ се превключвател в централната конзола шофьорът избира измежду шестте режима на движение – Onroad (Comfort и Eco), Offroad , Sport, Snow, Charge (зареждане на батериите по време на пътуване) и Battery Hold (постоянно поддържане на заряда на батериите). E-Mode и режим GTE се активират посредством отделни бутони в централната конзола. Когато шофьорът ги натисне повторно, колата отново се връща в положение Hybrid.

Посредством натискане на бутон 4х4-задвижването се активира за движение офроуд.
GTE e комбинация от спортен и хибриден режим. При него автомобилът е с двойно задвижване, а реакциите на трансмисията, педала на газта и кормилното управление са по-динамични. Освен това при кикдаун турбодвигателят и двата електромотора комбинират усилията си и така предоставят общата системна мощност от 225 к.с. Развиващият до 193 км/ч Tiguan GTE Active Concept ще ускорява за 6,4 сек от 0 до 100 км/ч в режим GTE.