Хибридната система с технологии от F1 пасва перфектно на Clio (ТЕСТ)

0307
2024

С фини промени по дизайна и версия пълен хибрид, базиран на технология от Формула 1, Renault направи Clio атрактивно за следващите години

Нито един модел на Renault не се е продавал толкова добре, колкото Clio. От пускането му на пазара през 1990 г. са продадени 16 милиона автомобила. Петото поколение се появи през 2019 г., а сега бе подложено на фейслифт. Nouvelle Vague – така в днешно време Renault нарича своя дизайнерски език. Clio е първият модел, който ще го демонстрира по пътищата. По отношение на размерите няма промени, но това което отличава Clio от 2023 г. е новото оформление на предницата с радиаторната решетка. Разбира се, нов е и светлинният подпис (той прави погледа на Clio по-сърдит) – него ще носят и бъдещите модели на марката. Задницата също е наточена – задните светлини са с прозрачни капаци и правят задницата да изглежда по-широка.

В кокпита всички варианти получават дигитален комбиниран уред – в зависимост от оборудването със 7- или 10-инчов дисплей. Централният тъчскрийн е вертикален – и също с размери 7 или 9,3 инча. Онлайн мултимедийната система на Renault Easy Link е серийна от базовото ниво на оборудване. Ъпдейтите на навигацията и на софтуера се получава over the air, а посредством Apple CarPlay и Android Auto можете да интегрирате смартфона си. Renault посочват, че във вътрешното пространство на Clio не е използвана кожа. Вместо това повърхностите са покрити с TEP материал от био и полиестерни тъкани.

Качеството в кокпита на Clio ни изненада приятно. Използвани са устойчиви материали, 10-инчовият монитор е вертикално разположен, а аудиосистемата е на Bose

Тестваме малкия „французин” в ниво на оборудване Esprit Alpine. Тук тапицериите също са от устойчиви материали. По облегалките на седалките има лого Alpine (от спортния автомобил Alpine), а отстрани – френският флаг. Воланът лежи удобно в ръцете и придава усещане за директност. Лостът на автоматичната предавателната кутия е къс и елегантен. Тестваме Clio във версия пълен хибрид E- Tech 145. Сигурно се досещате – числото обозначава мощността – тя е 145 к.с. Задвижването включва 1,6-литров бензинов двигател, два електромотора, трансмисия Multi-Mode (от Renault с гордост поясняват, че тук се използва техника от Формула 1) и батерия с капацитет от 1,2 кВтч. Трансмисията Multi-Mode предоставя две предавки за електромотора и четири за двигателя с вътрешно горене. Вторият електромотор включва и изключва двигателя, това става, когато има нужда от него. Двата мотора се захранват от батерия с капацитет от 1,2 кВтч. В града ще се движите около 80 процента на ток. Динамичните характеристики съвсем не са за пренебрегване – „французинът” вдига 174 км/ч и ускорява до темпо 100 за 9,3 секунди. От Renault посочват среден разход от 4,1 литра – по време на теста бяхме малко над тази стойност.

Задницата на малкия френския автомобил изглежда по-широка след фейслифта

В първия момент Clio оставя впечатление за спортно настроен по отношение на окачването – неравностите на пътя биват предавани осезаемо към вътрешното пространство.
Renault вече няма да предлага дизелов мотор за Clio. Линиите на оборудване са три: Evolution, Tecno и Esprit Alpine. Цените стартират от 36 390 лв., а тестваното от AUTO BILD ниво на оборудване Esprit Alpine струва 54 990 лв.

Извод

Като пълен хибрид Clio е един доста добър автомобил. Идеята от Формула 1 изглежда атрактивна и пести гориво. Освен това можете да използвате малкия „французин” идеално за дълъг път – общо можете да изминете към 900 километра.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин