Хибридната Серия 3: радостта от пестенето


14
авг.
2019

Спортно настроените водачи обикновено са доста скептични, когато става въпрос за хибриди. Защото хибридите биват свързвани с икономия, но не и с удоволствие. Сега BMW превръща пестенето в радост. Но как? С едно малко „е“ на задницата. Под означението 330е се крият 252 к.с. – а когато водачът натисне яко газта, дори 292 за кратко. Или по-точно: за 10 секунди се случва истинска експлозия.

Официален разход 1,6 л на 100 км

Който иска да пести обаче, първо трябва да бръкне в кесията. 330е с 2-литров 4-цилиндров бензинов мотор (184 к.с.) и електродвигател със 113 к.с. излиза 102 000 лева. Цената е по-висока с близо 14 000 лева спрямо тази на 330i (258 к.с.) и с 4200 – спрямо 330d (265 к.с.). Plug-in хибридът е скъп при първоначалната покупка, но после излиза по-евтино. От една страна, данъчната тежест се отнася само до мощността на двигателя с вътрешно горене, а от друга – 330е ще посещава бензиностанцията по-рядко. Разходът по официални данни е 1,6 л. Толкова за теорията.

Около 60 км само на ток

Във всекидневието Plug-in хибридът очарова със своя темперамент. Защото хората от BMW не са създали „екотройка“, а са останали верни на основния принцип на марката – да доставя удоволствие от шофирането! Литиево-йонната батерия е позиционирана под задната седалка и е с капацитет 12 кВтч. Когато зарядът е пълен, ще можете да изминете до 60 км само на електрическа енергия. При това без да се включва бензиновият мотор ще можете да се движите със скорост до 140 км/ч – в което, естествено, няма особен смисъл – все пак основната идея на хибрида е да се движите извън града с ДВГ, за да не генерирате вредни емисии в града.

Стегнато окачване и директно кормилно управление

330е се движи като типична „стройка“: стегнато окачване, директно кормилно управление, „прибрана“ каросерия – или с други всичко, заради което обичаме BMW. Когато изберете режима Sport, например при изпреварване или „старт“ от светофара „мобилизирате“ още 40 к.с. Изисканият 8-степенен автоматик сменя предавките бързо като в Серия 3 без „е“ отзад. Но кои биха могли да бъдат идеалните купувачи на 330е? Предимно хора, които работят на около 50 км от дома си и могат да зареждат автомобила си на работното място, за да се върнат отново на ток. А за пътуването през отпуска имат истинско BMW, т.е. нямат нужда от втори автомобил.

Извод

Пестенето не било евтино! Лимузината Plug-in хибрид струва 102 000 лева. При 330е ниски са единствено експлоатационните разходи – защото който има нужда от превоз до работното място, може да се движи на електричество, а извън града – да разполага с мощ на истинско BMW.

Още по темата

Card image cap
Продължителен тест: 100 000 км с Volvo XC60 D4

26
февр.
2017

Най-популярното Volvo не бие на очи. Но дали техниката и надеждността са на нивото на високата цена? Това стана ясно след продължителния ни тест! През лятото на 2017 година се очаква наследникът!

Card image cap
Чисто новата MX-5 срещу зрялото Z4

31
дек.
2015

Новата MX-5 получи безброй похвали и суперлативи. Сега топмоделът се изправя срещу отдавна доказалото се BMW Z4

Card image cap
Първи сравнителен тест на новия Ford Ka+ с Opel Corsa и VW Polo

1
февр.
2017

Почти 40 сантиметра по-дълъг и минимално по-скъп от своя предшественик, новият Ka+ се опитва да разбърка картите в класа на малките автомобили. Дали това е достатъчно, за да извадиш силен коз при моделите с дължина 4 метра?

Card image cap

В последния брой:

Архив >