Хибридната „седмица“ – учудващо икономична


12
авг.
2019



Не, тук няма да водим дискусии дали радиаторната решетка е красива или не. Защото при Серия 7 има значително по-важни неща. Би било жалко да говорим единствено за визията на голямото BMW. Тъй като под предния капак се крие нещо друго, което в значително по-голяма степен определя характера на лимузината – и сякаш ни удря под високо напрежение.

Какво имаме предвид ли? Много просто – в „седмицата“ BMW поставя не само обичания редови „шестак“, но и пакет батерии със същата големина, както и електродвигател със 113 к.с. Така общата мощност достига 394 к.с. при разход по заводски данни 2,3 л на 100 км. Естествено, тази стойност няма много общо с реалността – в действителност автомобилът консумира 6,6 л на 100 км. Но дори и това е впечатляващо. 2-тонен „кораб“ с мощността на спортен автомобил, пространство като в летищен салон и разход на Golf TDI (при това без неговите стойности за азотни оксиди)? Невероятно! А когато човек спре да мисли за външния вид на автомобила и затвори шофьорската врата зад себе си (солидно като при конкуренцията от Mercedes), се чувствате невероятно.

Изцяло електрическият пробег е достатъчен

Меките седалки отпред са огромни и са облечени в ултрафина кожа. Те са комбинирани с изискано дърво – и с управлението на утрешния ден. В Серия 7 можете да натискате, да контролирате тъчскрийн, да управлявате с гласови команди и дори с жестове. Даже на задната седалка пасажерите разполагат с малък таблет, с който могат да правят каквито си пожелаят щуротии – като например тайно да увеличат звука на радиото. Единствено не можем да се адаптираме към показателните уреди със срещуположно вървящи стрелки – традициионните уреди бяха както по-красиви, така и по-прегледни. Поне при 745е не е толкова зле, тъй като дигиталната стрелка „докосва“ в голяма част от времето нулата. Тъй като акумулаторът на Plug-in хибрида е достатъчно голям, за да не се налага бензиновият двигател да се включва за цели 42 км.

Аплодисменти – това е екологично! Но всъщност е жалко… защото, няма да ни писне да повтаряме – редовият „шестак“ работи копринено и маркира своеобразен връх в двигателостроенето. И именно благодарение на този агрегат BMW-то разполага с цял диапазон от гласове и може да се движи изцяло безшумно, с тихо „гъргорене“ и с демоничен „рев“ на пълна газ.

Изводът на редактора Щефан Фосвинкел

Да, концепцията на толкова голяма лимузина е безсмислена: много площ за малко полезна стойност. За пътуващите на дълги разстояния обаче 745е е добър избор, като очарова с невероятен комфорт и нисък разход.



Още по темата

Card image cap
Сравнителен тест: Touran срещу конкуренцията

26
ное.
2015

Новият Touran иска да наследи короната при компактните ванове от своя предшественик

Card image cap
Range Rover Evoque Cabrio: SUV, отвори се!

5
февр.
2016

4x4 и под открито небе: SUV експертът Land Rover пуска своя нов

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: