Хибридната Е-класа: бръмчи като такси, жужи като Tesla


9
авг.
2019

МЕДИТАТИВНА ТИШИНА, там, където иначе дизеловият двигател ръмжи на празен ход. И дори при потегляне моделът на Daimler издава само нежно жужене. Пожелателно мислене? Далечно бъдеще? Има ни нещо на слуха? Нищо подобно – три пъти погрешно предположение.

Седим в новия Mercedes E 300 de. Дизелов модел с вграден електромотор. Освен това има батерия и кабел за зареждане. Тоест дизел, който може да се движи изцяло на електричество. И да превърне таксиметровите стоянки в източници на тишина. За целта му помагат четири режима на движение. Hybrid регулира автоматично взаимодействието между всички компоненти. Charge зарежда попътно батерията. E-Save запазва капацитета на батерията за по-нататък. А E-Mode е изцяло електрически режим на движение.

ХИБРИДНИЯТ МОДУЛ Е ДОБРЕ СКРИТ, БАТЕРИЯТА – НЕ

Голяма част от хибридната техника е прибрана в хибридна глава. Тя пести място и е интегрирана в 9-степенната автоматична трансмисия, така че последната е със 108 милиметра по-дълга. Хибридният модул се състои от електромотор с 90 кВт (122 к.с.), съединител и преобразувател на въртящия момент, който се използва и за потегляне. За да не бъдат тормозени пасажерите с ненужни вибрации, се използват два гасителя на трептенията. Екологичен асистент сигнализира на водача посредством дисплея и точката на натиск на педала на газта, как може да изразходва при възможност по-малко дизелово гориво. Не толкова елегантно са приютили инженерите на Mercedes 13,5-киловатчасовата литиево-йонна батерия. Тя се намира в пода на багажника и образува доста грозно стъпало. Освен това коства 170 литра товарен обем: докато иначе E-клас побира 540 литра, сега вътре влизат само 370 литра багаж – това е нивото на компактния клас.

Дотук с теорията. А как се управлява моделът в истинския живот? От една страна, съвсем обикновено. Водачът почти не усеща нищо от цялата размяна на „топката“ между агрегата със самовъзпламеняване и електрическата машина. Единствено когато батерията бъде изтощена докрай и трябва да бъде заредена от мрежата, се включва 2-литровият дизелов мотор. И тогава той наистина звучи като в споменатото такси. Иначе съвсем тихо и без отделяне на вредни емисии ще изкарате колата от подземния гараж, ще се движите с тихо жужене електрически в квартала и почти няма да забележите, когато при изпреварване на магистралата дизеловият агрегат отприщи своите 194 к.с. и ги добави към електрическите 122 „кончета“. И не е нужно да се учудвате, че системната мощност е само 306, а не 316 к.с. Това се дължи на факта, че електромоторът не достига максималната си мощност при същите обороти като двигателя с вътрешно горене.
Но моля ви, без паника. Не се усеща никакъв недостатък на мощност.

Под семплия външен вид на седан се крие модерна хибридна техника. Предлага се естествено и като комби, като матовият лак струва 6500 лв.

Дори напротив. Въпреки че електрическата система увеличава теглото на E 300 de в сравнение с разполагащия също с четири цилиндъра E 300 d с около 300 кг до стряскащите 2,1 тона, дизеловият хибрид се усеща почти като спортен автомобил. От място моделът с две сърца ускорява за 5,7 секунди до темпо 100 и вдига максимум 250 км/ч. Особено приятно: тъй като електромоторът предава въртящия момент към задните колела още от самото начало, не съществува никакво забавяне при потегляне, като естествено Plug-in хибридът не познава понятието турбодупка. При това дуетът двигатели разполага със 700 Нм максимален въртящ момент, който позволява на дизелово-електрическия E-клас да задминава камионите по междуградски пътища много бързо.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
SsangYong Tivoli: този автомобил е изненада

17
мар.
2016

Tivoli? Неособено популярно име – също както и марката SsangYong. Неизвестният „кореец“ обаче ни впечатли

Card image cap
Продължителен тест: 100 000 км с Ford Kuga 2.0 TDCi 4×4 Titanium

22
окт.
2016

С компактния си SUV Ford иска да завоюва пазарни позиции, но в продължителния тест Kuga се задъха малко преди върха

Card image cap
Jaguar E-Pace и Volvo XC40: дали са нещо по-добро?

7
дек.
2017

Те най-малкото искат да бъдат такива – новите модели с висока позиция на седене на Jaguar & Volvo. Какво могат обаче луксозните SUV-чета в ежедневието?

Card image cap

В последния брой:

Архив >