Характерните „болежки“ на старите „баничарки“

0106
2018

Citroёn Berlingo – фамилната „кутийка“ с някои слабости

През 1996 г., с представянето на Berlingo – модифицирана „баничарка“ с малко по-уютен интериор – Citroёn демонстрира усет към новите тенденции за просторни семейни автомобили. За пълното щастие до април 1999 г. липсваше допълнителна врата за задната седалка – защото в началото Berlingo се предлагаше само с две врати. Малко след плъзгащата се врата Berlingo се сдоби и с подходящ двигател – двулитров HDI. За ESP трябваше да се почака чак до фейслифта към края на 2002 г. И все пак, въпреки мекото окачване, даже и ранните модели бяха достатъчно сигурни на пътя. Задвижващите агрегати, които са идентични с тези на Хsага, също са надеждни, редките случаи на повреди на дизеловите двигатели не са почести от тези при останалите производители. Проблемите на Berlingo пред TUV са най-разнообразни – от разбито предно окачване, през осветителните прибори до спирачките.

Лоша поддръжка – замърсени акумулатори като този не живеят дълго – почистете и заредете.

Незащитено – до спирачния диск достига мръсотия, което води до повишено износване и ръжда.

Лошо уплътнение – често се наблюдават течове на масло от двигателя и скоростната кутия

Fiat Doblo 1.9 JTD: доста технически проблеми

Fiat Doblo е от „баничарките“ с огромен багажник – въпреки че задната му седалка само се сгъва. а не може да се демонтира. Но няма значение, даже и така отзад има място за два велосипеда, а отпред има достатъчно място на леко малките. но удобни седалки. За съжаление доброта впечатление се помрачава от представянето пред TUV. Дори и по-новите автомобили имат двойно повече значителни технически неизправности от средното за този клас. Течовете на масло са най-сериозният проблем, следвани от луфтове в предната ос и на окачената на листови ресори задна ос. Към това се прибавят множество проблеми с двигателите и още повече дефекти по електрониката.

Ford Tourneo TDCi: Fiesta за тежки задачи

Ford Tourneo Connect е пуснат на пазара през 2003 г., но не се отличава с нищо от наложилата се конкуренция Kangoo&Co. Това е типична кола за майстор или занаятчия, в интериора липсва уютната атмосфера. Липсват и по няколко сантиметра във всички посоки. Поне във версията с късо междуосие, защото има и такава с дълга база, но тя се среща рядко. Полезният товар от 550 кг е достатъчен и за най-голямото пазаруване. Представянето на Tourneo пред TUV е по-скоро положително, надеждността на техниката от Fiesta под предния капак е висока с изключение на инцидентни течове на гориво от системите за впръскване.

Opel Combo 1.7 DTI: Малка Corsa с голяма каросерия

Приносът на Opel към ръбатите „кутийки“ дойде едва към края на 2002 г., но благодарение на доброто си окачване все още изглежда „свеж“. Вътре не е толкова семпъл и песен за почистване като „французите“, но за сметка на това седалките са твърди. Даже и отзад има достатъчно място за коленете на пътници с висок ръст. Това е за сметка на багажника, но 510 литра при изправена облегалка на задната седалка и натоварване до нивото на прозорците вероятно ще са ви достатъчни. Техниката също е безпроблемна – все пак е от Corsa, – но понякога има проблеми със съединителя и скоростната кутия. Пред TUV Combo се представя предимно добре – стига само ауспухът да можеше да издържа малко по-дълго.

VW Caddy Life TDI

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин