2016
На трасето се разигра истински екшън, но поне никой не оспорваше победата в първото състезание от сериите Формула Е в Мексико. Благодарение на подкрепата на т.нар. Fanboost Лукас ди Граси спечели за втори път през настоящия сезон първо място и по този начин стана лидер по точки в шампионата. В 24-ата обиколка от общо 43 пилотът на германския отбор Abt Audi Sport получи своята допълнителна доза мощ, за да задмине временния водач Жерар Д‘Амброзио (Dragon) и да си гарантира победата. По-нататък в колоната беше доста напечено: на Аутодромо Ерманос Родригес Себастиан Буеми (Renault e.dams) опитваше с всички сили да се наложи над пилота на Dragon и впоследствие да атакува и Ди Граси. Белгиецът обаче се отбраняваше с всички средства – понякога и на границите на позволеното.
След поредица от контакти, жестове с ръце и спорни маневри на финала Д‘Амброзио остана втори, оставяйки зад гърба си „вкиснатия“ швейцарец. Буеми много пъти се опитваше да предприеме изпреварване, но конкурентът му винаги успяваше да „хлопне вратата“ точно под носа му. В 29-ата обиколка Себ дори леко бутна своя опонент, след като атаката му беше блокирана. Шест обиколки по-късно пилотът на Renault e.dams най-накрая успя да се „мушне“ напред, но изпусна шикана. Вместо обаче да пропусне Д‘Амброзио, Буеми причини истински хаос, избутвайки белгиеца от състезателната линия и пропускайки пред себе си съотборника си Никола Прост и Даниел Aбт (Abt).
Бой на петли при комисарите
След случката Д‘Амброзио взе случващото се в свои ръце и влезе в първия шикан с намерението да изпревари всички. И тъй като Буеми не успя да направи успешна атака повече, пилотът на Dragon финишира втори. Двамата опоненти обаче трябваше да обясняват на комисарите своите гледни точки за инцидента. До спиранията в бокса състезанието протичаше гладко: Д‘Амброзио защитаваше своя полпозишън пред Прост, Ди Граси, Буеми и Абт и ги водеше в този ред до престоите в питстопа, преди да настъпи хаосът.
В последната обиколка преди спиранията ди Граси се готвеше за изпреварване и малко след стопа се реши да предприеме решителната маневра, използвайки Fanboost. Конкуренцията около Буеми и Д‘Амброзио нямаше шанс: Никола Прост получи наказание за преминаване през питлейна заради Unsafe-Release спрямо Даниел Абт, който беше четвърти в предпоследния рунд, но претърпя инцидент. Taка четвъртото място остана за Лоик Дювал (Dragon), след него завърши Прост – въпреки наказанието. Робин Фринс (Andretti) и СамБърд (DS Virgin) успяха да задминат катастрофиралия пилот на Abt, който все пак успя да се добере до осмото място на финала.
Антонио Феликс да Коста – царят на глобите
Вторият германец в състезанието, Ник Хайдфелд (Мahindra), все пак успя да си спечели две точки, а някогашният му колега Стефан Саразин (Venturi) се задоволи с една за десетото място. Бруно Сена (11-и, Mahindra), Оливер Търви (12-и, NextEV), Нелсън Пикет-младши (14-и, NextEV), Симона де Силвестро (15-и/Andretti), местният матадор Салвадор Дюран (16-и, Aguri) и Джон-Ерик Върн (17-и, DS Virgin) останаха с „празни ръце“.
Наградата за карък на уикенда печели Антонио Феликс да Коста (Aguri), който успя да направи така, че да му бъдат наложени всички възможни глоби: заради смяна на трансмисия той беше принуден да стартира с десет места назад, малко след старта получи наказание за 10-секунден престой в бокса, а после стюардите му показаха черно-оранжевия флаг заради лошо закрепено предно крило и поради тази причина също беше санкциониран. Накрая, за капак на всичко, 11 обиколки преди края пилотът се удари в стената. В общото класиране вече водач е победителят Лукас ди Граси със 101 точки пред Себастиан Буеми с 95. Сам Бърд (58) и Джером Д‘Амбразио (53) са далеч назад. Шестият кръг на Формула Е ще бъде проведен на 2-ри април в Лонг Бийч.