Фолксвагенград

За хората, автомобилите и всичко, което ги свързва. Девизът на увеселителния парк, който ежедневно продава коли


7
авг.
2017

Комплексът Autostadt е разположен край най-дългия изкуствен плавателен канал в Германия, между центъра на Волфсбург и заводите на Volkswagen. Сградите, построени на терен с площ от 280 декара, са издържани в стила на модерната архитектура и сполучливо се вписват в ландшафта. Заради огромните си размери Autostadt се причислява към най-големите увеселителни паркове в Европа. Идеята на комплекса е да служи като комуникационна платформа между различните марки на концерна и клиентите му – настоящи и бъдещи. Уникалното съчетание от исторически и актуални модели на VW е постоянно сцена на множество културни събития като изложби и концерти. Autostadt е открит през 2000 г. в рамките на световното изложение в Хановер. Строителството на комплекса трае две години и в него са инвестирани близо един милиард лева.

В музейната експозиция са представени различни производители

На територията му се намира петзвездният хотел Ritz Carlton Wolfsburg, чийто луксозен интериор е дело на прочутата френска дизайнерка Андре Пътман. Всички марки на концерна имат свои собствени изложбени павилиони: Audi, Lamborghini, Seat, Škoda, Porsche, Volkswagen, Bugatti, Bentley и Volkswagen лекотоварни. Интересни са също така множеството художествени инсталации като например тунелът на ароматите на датчанина Олафур Елиасон, дълъг 15 метра и изграден от 2160 саксии с цъфнали живи цветя.

Забавления, разбира се, има и за най-малките посетители

Досега в Autostadt са били над 35 милиона посетители от цял свят. Много от тях идват тук, за да получат лично своя предварително поръчан нов автомобил. Комплексът работи всеки ден с изключение на Бъдни вечер и Нова година. В т.нар. Форум е пресъздадена по уникален начин историята на автомобила. Специални секции представят детайли от автомобилното производство, процесите на оформяне на дизайна или аспекти на екологията и мобилността.

Нова изложба е посветена на екологичните аспекти на мобилността

В т.нар. ZeitHaus, или Къщата на времето, са показани значими и редки автомобилни класики, и то не само от собствената история на концерна: общо 250 важни исторически модела от над 60 марки.
Купувачите на нови коли от портфолиото на Volkswagen могат да получат тук своя мечтан модел. Центърът за клиенти е най-големият в света шоурум за предаване на автомобили. Новите екземпляри са наредени в 20-етажни прозрачни кули от стъкло, с по 400 коли във всяка. Те съхраняват возилата, които ще бъдат предадени на своите купувачи през следващите няколко дни. Ефектните кули с височина 48 метра са осветени през нощта. Щом клиентът се появи, автоматизирана система транспортира съответния автомобил до залата за предаване. Кулите може да се посещават и от туристи, които не са клиенти на Volkswagen.

Всяка марка на концерна има своя тематична палата

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >