В Tesla имат много работа: след представянето на изцяло новия Model 3 и фейслифта на Model S, сега и Model X получава някои промени. Електрическият SUV вече ще има по-дълъг автономен пробег, както и по-високи цени.
Базовата версия Model X 70D е заменена от 75D. Зад тази номенклатура се крие специално значение: вместо със 70 кВтч новата батерия е с капацитет 75 кВтч. Благодарение на това в цикъла NEFZ автономният пробег е вдигнат от 400 на 417 км. Динамичните постижения на машината остават същите: 6,2 сек за „спринта“ от 0 до 100 км/ч и максимална скорост 210 км/ч. Който иска повече, трябва да си поръча Model X 90D. При него благодарение на 90 кВтч 100 км/ч се достигат само след пет секунди, а ускорението спира чак при 250 км/ч. При „благородната“ спецификация Signature на P90D, където батерията отново е с капацитет 90 кВтч, с електричество се захранват двата електродвигателя – на предната (259 к.с.) и на задната ос (503 к.с.). Ъпгрейдът за ускорение гарантира изпълнение на упражнението 0-100 за 3,4 сек.
Модел | 75D | 90D | P90D |
Пробег | 417 км | 489 км | 467 км |
Задвижване | двойно | двойно | двойно |
Ускорение 0-100 км/ч | 6,2 сек | 5,0 сек | 4,0 сек; 3,4 с ъпгрейд |
Макс. скорост | 210 км/ч | 250 км/ч | 250 км/ч |
Базовият Model X струва 218 000 лв.
Толкова сложна техника си има своята цена. В случая на Tesla Model X – над 200 000 лева. В САЩ надценката за ъпдейта от 70D на 75D е 3000 долара. Още не е ясно каква ще бъде надбавката за европейските пазари като германския например.