Фейслифт за Kia Stonic


5
авг.
2020

KIA Motors представи значителни промени в компактния кросоувър Stonic, с което засилва позицията на автомобила в европейския B-SUV сегмент.

Усъвършенстваният Stonic сега предлага гама от нови двигатели “Smartstream”, в които са приложени иновативни решения с цел подобряване на ефективността. Към тях се причислява и задвижването на KIA ‘EcoDynamics+, което включва новата микрохибридна 48V система, както и интелигентната механична трансмисия без директно механично задействане на съединителя от водача “clutch-by-wire”.

Интериорният и екстериорен дизайн на Stonic в голяма степен остават непроменени, но клиентите имат по-широки възможности за индивидуализиране, с нови цветови схеми за каросерията и покрива, както и избор от нови колела. Опционално се предлага инфоразвлекателна и навигационна система с по-голям 8.0-инчов сензорен екран и повече телематични функции на новата версия (Phase II) на системата UVO Connect. Технологиите за безопасност и помощ за водача са допълнително усъвършенствани с въвеждането на новата гама от високотехнологични авангардни системи за асистенция (ADAS).

Лансиран на европейския пазар в края на 2017г., Stonic се превърна в четвъртия най-продаван модел на Kia на годишна база (следвайки моделното семейство на Ceed, Sportage и Picanto). Цялостните продажби в Европа до момента възлизат на повече от 150,000 броя.

Усъвършенстваният KIA Stonic ще се продава в Европа от третото тримесечие на  2020г., с водеща за индустрията гаранция на Kia от 7г. или 150,000 км, която се предлага стандартно за всички модели.

Задвижващи агрегати

Нови бензинови двигатели с микрохибридна система EcoDynamics+ и нова интелигентна механична трансмисия

Рестилизираният KIA Stonic ще се предлага и с новите бензинови двигатели на компанията, оборудвани с микрохибридна технология (MHEV) в комбинация с “EcoDynamics+”. Системата за задвижване EcoDynamics+, която съчетава новия 1.0-литров T-GDi Smartstream с 48V MHEV система, осигурява по-висока ефективност с незабележимо изключване на двигателя и рекупериране на електрическа енергия. Благодарение на компактната 48V литиево-полимерна батерия микрохибридният стартер-генератор (MHSG) добавя въртящ момент към този на двигателя, а също удължава времето в което последният е изключен.

MHSG е свързан с коляновия вал на двигателя с помощта на ремъчна предавка, и плавно преминава от моторен в генераторен режим и обратно. Когато функционира като мотор, например при ускоряване, MHSG осигурява електрическа асистенция за намаляване на натоварването и емисиите на двигателя. Когато автомобилът намалява скоростта, при определени условия MHSG преминава в режим на генератор, като по този начин регенерира енергия от силовото предаване чрез зареждане на батерията.

Новият двигател Smartstream заменя предишните двигатели на Stonic от поколението Kappa 1.0 T-GDi, и е оборудван с технология за безстепенна промяна на продължителността на фазите на отваряне на клапаните (CVVD). Системата CVVD позволява на двигателя да преминава плавно към различни цикли на горивния процес, в зависимост от натоварването, а с това се увеличава ефективността при различни режими на движение. Двигателят Smartstream разполага със същите мощности като предишния двигател Kappa – 100 к.с. или 120 к.с. в различните версии – но има малко по-висок максимален въртящ момент, в зависимост от трансмисията. Въртящият момент на версията с мощност от 120 к.с. със седемстепенна трансмисия с два съединителя (7DCT) е 200 Нм или с 16% по-висок.

Новото задвижване EcoDynamics+ се предлага както за версията със 100 к.с., така и за тази със 120 к.с. на новия двигател, а системата Drive Mode Select позволява на водача да настрои своето шофиране по желание в режими Eco, Sport или Normal.

Моделите с EcoDynamics+ се предлагат също и с новата интелигентна механична трансмисия на KIA iMT. Системата без пряко механично задействане на съединителя от водача (clutch-by-wire) в съчетание със системата MHEV осигурява по-нисък разход на гориво и по-ниски емисии на CO2, запазвайки ангажираността на водача, при използване на конвенционална трансмисия. Вместо с използването на механична връзка, съединителят на iMT се задейства по електронен път. Той работи в комбинация с MHSG с цел по-ранно изключване на съединителя от това при конвенционалната Stop & Go старт-стоп система на KIA – още при движение, до момента на спиране.

И двете трансмисия, iMT и 7DCT, позволяват периоди на изключване на двигателя и движение с цел подобряване на ефективността на задвижване. Това се случва при движение със скорости от до 125 км/ч, а двигателят се активира отново, когато водачът натисне педала за газта, спирачката или съединителя.

Новите бензинови задвижващи агрегати Smartstream

Гамата от двигатели на усъвършенстваният KIA Stonic включва множество преработки на съществуващата гама от бензинови машини, целящи увеличаване на ефективността, намаляване на емисиите на CO2 и подобряване на управляемостта. Освен моделите със задвижване EcoDynamics+, гамата в Европа сега се предлага с избор от Smartstream бензинови двигатели без хибридна система – новият 1.0-литров двигател T-GDi със 100 к.с. и новата версия на двигателя 1.2 с атмосферно пълнене на KIA, с иновативна система за впръскване на горивото Dual Port и максимална мощност от 84 к.с.

1.0-литровият T-GDi със 100 к.с. сега се предлага с избор от шестстепенна механична трансмисия, заменяща предишната петстепенна и 7DCT.

Официалните показатели свързани с динамиката и разхода на гориво за новите задвижвания на Stonic – включително моделите EcoDynamics+ – ще бъдат представени малко преди за започнат продажбите на автомобила.

Технологии

Усъвършенствани инфоразвлекателни системи и иновативна телематика UVO Connect Phase II

Stonic е оборудван с усъвършенствана навигационна система със сензорен екран предлагаща иновативната телематична система на KIA “Phase II” UVO Connect, подобряваща свързаността и контрола на автомобила.

По-големият 8.0-инчов сензорен дисплей се предлага като стандартно оборудване, с Display Audio или опционално със спътникова навигация (Satellite Navigation) в зависимост от спецификацията на автомобила. Новата система включва мултифункционална връзка Bluetooth, позволяваща на потребителите на свържат до две мобилни устройства по едно и също време – едно за hands-free телефонна връзка, а останалите само за медийна употреба. Системата позволява безжично използване на Apple CarPlay и Android Auto за моделите оборудвани с новата 8.0-инчова система Display Audio, намалявайки нуждата водачите да свързват своите смартфони с помощта на кабел.

Усъвършенстваният Stonic предлага новата телематична система на KIA “Phase II” UVO Connect, с гама от бордови услуги включващи трафик информация в реално време, прогнози за времето, интересни места (POI), цени на горивата, както и подробности за паркиране на улицата и извън нея – включително цени, локации и наличност. Онлайн гласовото разпознаване позволява на потребителите да търсят интересни места, адреси, актуализации на времето или да изпращат текстови съобщения с гласови команди. Новите услуги за навигация “Online Navigation“ използват данни в реално време и предишни данни за трафика за да установят възможно най-икономичните от гледна точка на време маршрути по-прецизно от когато и да било.

Приложението UVO App, съвместимо със смартфони Android и Apple, също предлага гама от нови функции Phase II, включващи навигация от типа „последна миля“ (Last Mile Navigation). Това позволява на потребителите продължаване на навигацията до последната точка на пътуването, дори след като са паркирали и оставили автомобила си. В допълнение дава възможност на клиентите на KIA да ползват навигационни услуги в градове, в които местата за паркиране са отдалечени на известна дистанция от магазините, кафенетата и ресторантите.

Новата функция “User Profile Transfer“ позволява на водачите да запазят своите UVO предпочитания чрез настройки на облачната технология и преноса на данни от един автомобил към друг. Технологията е създадена за клиентите, които често сменят различни автомобили с марка KIA оборудвани с UVO Connect, като шофьори на автомобили от паркове използващи общи автомобили или семейства с повече от един автомобил KIA, оборудван с UVO Connect.

Дизайн и индивидуализация

Както отвън, така и отвътре дизайнът на усъвършенствания Stonic в голяма степен остава непроменен, но към него са добавени изцяло LED предни светлини с нов вълнуващ дизайн.

При външния дизайн на разположение са нови, 16-цолови алуминиеви колела, както и два нови цвята – сив Perennial Grey и син Sporty Blue. Гамата от цветове предлага на клиентите избор от до девет цветови възможности. В допълнение, новите цветове на каросерията и покрива предлагат възможността за широк избор от цветови контрасти. С наличието на покрив в жълтия цвят Most Yellow, общият брой на двутоновите комбинации нараства до 20, в зависимост от пазара и спецификациите на автомобила. Двуцветната комбинация е популярна при клиентите на Stonic – 33% от всички купувачи на автомобила в Европа избират подобна опция.

В интериора, в допълнение към по-големия 8.0-инчов сензорен екран, водачът може да разчита също и на нов дигитален 4.2-инчов дисплей, разположен при приборите. Възможни са нови опции за индивидуализиране на интериора, с нови сини и жълти цветови пакети, с което изборът достига четири, в зависимост от спецификацията на автомобила и пазара. Те добавят елемент на пъстрота и свежест в „кабината“, с ярки цветови нюанси върху арматурното табло и централната конзола.

Безопасност

Нови системи за безопасност ADAS

Усъвършенстваната Kia Stonic предлага най-новото поколение от системи в помощ на водача на Kia Advanced Driving Assistance Systems (ADAS), в зависимост от спецификацията. Те включват асистент за предотвратяване на удар отпред (FCA) с разпознаване на пешеходци, автомобили, както и нововъведеното разпознаване на велосипедисти, асистент за поддържане на лентата (LKA), предупреждение за загуба на внимание от страна на водача (DAW), предупреждение за опасност от сблъсък в превозно средство в сляпата зона (BCW) и асистент за предотвратяване на сблъсък с превозно средство в сляпата зона (BCA), интелигентно предупреждение за ограничение на скоростта (ISLW), интелигентен темпомат (SCC) и асистент за следване на лентата (LFA).

LFA, в съчетание с SCC контролира ускорението, спирането и кормилното управление, в зависимост от движещите се отпред автомобили и пътните условия. Действайки при скорости от под 180 км/ч, той използва камера и радарни сензори за да запази безопасна дистанция до предния автомобил, като същевременно следи пътната маркировка за да поддържа движението на Stonic по централната линия на платното. Налице са също асистентът за предотвратяване на сблъсък с автомобили от напречния трафик отзад (RCCA) при маневриране и предни и задни сензори за паркиране, както и новата система Rear Occupant Alert (ROA), която предупреждава водача ако по невнимание забрави уязвим пътник или домашен любимец в автомобила.

Усъвършенстваният модел е оборудван с шест въздушни възглавници, фиксиращи елементи за детски седалки ISOFIX, както и връзки и точки за закрепване.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >