2023
Mercedes наскоро представи фейслифта на своя луксозен SUV GLE, а сега го следва флагманът от Щутгарт в лицето на GLS. В края на октомври 2023 г. обновеният GLS ще се появи при дилърите в Европа с освежена визия, нов софтуер и електрифицирано задвижване, а в САЩ дори още по-рано – през септември.
Външен вид: характерна радиаторна решетка и нови задни светлини
При поглед отпред към могъщия SUV веднага прави впечатление много по-отличителната радиаторна решетка; преди тя беше само с два надлъжни ламела, а вече е с четири – но вече не хромирани, а поцинковани в тъмен „Silver Shadow“. Версиите Maybach и AMG пък имат вертикални ламели в решетката. Големият защитен елемент отдолу и долните въздухозаборници също са преработени.
Малко изненадващо е, че подписът на дневните светлини на фаровете не е променен. Модификации обаче има по задната част – там пръстеновидният мотив на светлините е отстъпил място на три хоризонтални блока. Освежената визия на екстериора бива допълнена от нови гланцирани 20-цолови джанти – опционално техният размер може да бъде увеличен до 23“.
Освен това Mercedes ще предлага нови цветове за GLS, AMG GLS 63 и Maybach GLS в гамата „Manufaktur“, в т.ч. „алпийско сиво“ и „содалитно синьо“. И в бъдеще решението за двуцветна каросерия ще бъде запазено при варианта Maybach. Друга особеност на AMG-модела е логото на AMG, което откриваме върху капака на двигателя вместо звездата на Mercedes – но тя остава в решетката.
Интериор: нови цветове и повече технологии
GLS остава 7-местен в серийното си оборудване, а дизайнерската линия в интериора като цяло е запазена. Промени има най-вече при тапицериите и декоративните елементи. С фейслифта пианолак с „flowing lines“ вече може да бъде поръчван и при обикновените до версии – досега тази опция беше запазена само за изпълненията Maybach.
Mercedes интегрира последното поколение инфотейнмънт система MBUX в GLS. При него дисплеите могат да бъдат в три различни стила: класически, спортен и дискретен. В офроуд режим се показват и параметри като наклон при изкачване/спускане, страничен наклон, компас и ъгъл на завой.
Когато режимът за шофиране извън пътя е задействан, на централния дисплей се изкарва изглед под автомобила отпред благодарение на изображения от камерите за 360-градусов обзор. Така през „прозрачния преден капак“ се виждат препятствия като дълбоки дупки или камъни – за да може да ги разпознае и избегне водачът.
Всички задвижвания са електрифицирани
По отношение на двигателите почти няма изненади, те остават с по шест и осем цилиндъра. Но докато по-рано само бензиновите агрегати на Mercedes бяха оборудвани с 48-волтова технология тип „мек хибрид“, сега такава система получават и двата дизелови варианта.
И като изключим изпълненията AMG GLS 63 (612 к.с.) и Maybach GLS 600, мощността бива повишена. Базовият бензинов двигател вече генерира минимум 381 к.с., а V8 в GLS 580 достига 517 к.с. Дизеловите версии генерират 313 и 367 к.с., а всички двигатели получават допълнително електрически Boost – 20 к.с. за „шестаците“ и 22 – за „осмаците“.
Всички GLS-и са серийно със задвижване на четирите колела 4Matic, а тези, които искат да превозват по-тежки товари, могат да закачат ремарке с тегло до 3,5 тона. И благодарение на вертикалното натоварване върху теглича от максимум 140 килограма, не е проблем да качите няколко електрически велосипеда на стойка отзад. Багажникът ще предлага обем от 355 до 2400 литра.
Базова цена: вероятно над 200 000 лв.
Както всички големи SUV-ове на Mercedes, и GLS ще се произвежда в американския завод на марката в Тъскалуза, а доставките за първите клиенти в САЩ ще бъдат изпълнени през септември 2023 г. В Европа първите автомобили ще бъдат при дилърите до края на октомври т.г.
Mercedes все още не разкрива цените на освежения GLS. Поради по-богатото стандартно оборудване обаче очакваме те да бъдат повишени. GLS в момента стартира от 184 670 лева – т.е. в бъдеще базаовта модификация ще излиза от порядъка на 200 000. Към момента Maybach може да бъде поръчан срещу 318 255 лева.