2020
След обновяването на стандартното Q2 Аudi подготви фейслифт и на спортния дериват на модела – SQ2. В освежения вариант има промени по външния вид и техниката, както и нови асистиращи системи. Maлката „бегачка на кокили“ ще бъде при дилърите в началото на следващата година и цените й ще стартират от около 90 000 лв.
Най-сериозната разлика спрямо предшественика откриваме в предната част. Singleframe-решетката на SQ2 сега е разположена малко по-ниско и сега е с мрежа тип „пчелна пита“ – до момента на нейно място имаше отвесни елементи. Между решетката и капака на двигателя вече има малък процеп – точно като при A1. Фаровете са получили променен светлинен подпис с допълнителен блок в горната част. LED-светлините, както и досега, са серийни – а срещу доплащане – и матрични. В преработената престилка има нови странични въздухозаборници. Както и при предшественика, и сега спортното окачване прави автомобила с 2 см по-нисък.

Новото SQ2 се движи полуавтономно
Почти нищо по интериора не е променено: спортният мултифункционален волан и спортните седалки са серийни, дигиталният кокпит със спортен режим на изображенията все още бива предлаган само срещу допълнително заплащане. Единствената разлика: вместо от алкантара, панелите на вратите сега са направени от микрофибърната материя Dinamica, изработена от рециклиран полиестер. Нова функция на допълнителните асистиращи системи е адаптивният асистент за водача, с който можете да шофирате полуавтономно. Ръцете на шофьора трябва да останат на волана, но компактният SUV може сам да ускорява, спира и да се управлява автономно в собствената си лента. Системата не само се ориентира по автомобила отпред и маркировката, но и разпознава ограниченията на скоростта. Има и нов асистент за паркиране, който може да паркира колата сам-самичък и да я изкара от паркомястото – отново срещу доплащане.

Без промени по задвижването
Който се е надявал на увеличение на мощността при фейслифта, ще остане разочарован. Обновеното Audi SQ2 отново разполага с 2-литров четирицилиндров бензинов двигател с 300 к.с. и 400 Нм. В сравнение с модела, представен през 2018 г., традиционният спринт е дори с 0,1 сек по-бавен: SUV-ът ускорява от 0 до 100 за 4,9 секунди. Електрониката все още ограничава скоростта до 250 км/ч. 7-степенната трансмисия S-tronic остава единствената. От Audi са направили и една промяна в задвижването на четирите колела quattro – многодисковият съединител, който разпределя въртящия момент между предната и задната ос, сега е с почти килограм по-лек от своя предшественик.
Технически данни на Audi SQ2
Двигател: четирицилиндров с турбо; Работен обем: 1984 см³ ; Мощност: 221 кВт (300 к.с.); Макс. въртящ момент 400 Нм при 2000-5300 об/мин; Задвижване: 7-степенна трансмисия S-tronic; Задвижване: 4х4; Ускорение: 0-100 км/ч: 4,9 сек; Макс. скорост: 250 км/ч; Разход (NEDC): 7,7 л/100 км; Емисии на СО2: 176 г/км; Цена: от 90 000 лв. (по данни за Германия)