Seat направиха фейслифт на Ateca, като освен нови детайли по отношение на дизайна, SUV-ът вече разполага и със система за гласови команди. AUTO BILD ще ви даде информация!
След четиригодишно производство, от Seat направиха фейслифт на Ateca. Сега SUV-ът вече ще притежава актуалния дизайн на Seat заедно с инфотейнмънт системата, както и асистенти и комфортни екстри. Освен това испанците са преработили двигателите с цел да ги направят по-ефективни. Пазарният старт на фейслифта на Ateca ще бъде още през тази година.
Новите брони правят Ateca по-дълга
Най-големите промени по предницата на Ateca се отнасят до радиаторната решетка, бронята и вътрешната част на фаровете – сега както те, така и задните светлини са с LED техника и динамични мигачи. Решетката е изместена леко надолу, шестоъгълна е и е с широка рамка. В задницата впечатление прави новият надпис, който е ръкописен – това бе въведено от Seat при новия Leon. Освен това бронята е по-внушителна, а вляво и вдясно има фалшиви ауспухови тръби. Новите брони променят дължината на SUV-а с 18 милиметра до 4,38 метра, а височината му (1,62 м) и широчината (1,84 м) остават непроменени.
Инфотейнмънт с гласови команди
Най-голямата промяна засяга инфотейнмънт системата и най-вече централния монитор. Seat предлага базовия вариант с 8,25 -инчов дисплей, а топверсията – с 9,2-инчов. Бутоните отстрани ги няма, като вместо това има възможност за избор чрез допир. Топверсията на системата поддържа Apple Carplay и Android Auto. Гласовите команди се активират с „Hola Hola“. Фейслифтът също се предлагат с дигитален кокпит, като от Seat са преработили уредите. Новият волан на Seat Ateca е отопляем, а шофьорската седалка се регулира на осем степени. Новост е и специалното покритие на предното стъкло, което е наречено от Seat „Climacoat“. Така през зимата стъклото се размразява за около 2-3 минути. Декоративните лайстни във вътрешното пространство са матови.
Частично автономно управление във фейслифта на Ateca
Фейслифтът на „испанеца“ се предлага с асистент, който при излизане от паркинг предупреждава за поява на автомобили. Освен него има активен асистент за дистанция, който заедно с асистента за поддържане на пътната лента се превръща в Travel Assist, който позволява частично автономно движение до скорост 210 км/ч. Все пак ръцете ви трябва да са на волана. За повече сигурност се грижат Pre-Crash-асистент и асистент за излизане от паркомясто.
Дизелови и бензинови агрегати с мощност от 110 до 190 к.с.
При двигателите от Seat са направили някои подобрения с цел по-голяма ефективност. При бензиновите мотори базовият остава 3-цилиндров със 110 к.с., следван от 1,5-литров 4-цилиндров със 150 к.с. и активен мениджмънт на цилиндрите. Най-мощната бензинова моторизация е 2-литрова със 190 к.с. и серийно 4х4 задвижване. При дизеловите двигатели Seat са зачеркнали 1,6-литровата машина, като се предлага само 2-литрова със SCR-катализатор и двойно впръскване на AdBlue. Мощността е 115 или 150 к.с., като вторият вариант се предлага с двойно задвижване.