Фейслифт за „златната кокошка“ на Dacia (ВИДЕО)

1610
2025

Sandero е пазарният хит на Dacia. През изминалите вече 20 години е бил продаден 373 хиляди пъти. При това само в Германия. Междувременно четвъртото поколение навърши четири години, което пък означава, че е настъпил моментът за фейслифт – както за Sandero, така и за Sandero Stepway. Когато един продукт е утвърден пазарен хит, златното правило гласи да не се пипа добре смазаната и работещата успешно система. Затова е напълно разбираемо, че при фейслифта на Sandero визията всъщност е променена съвсем, съвсем малко.

Веднъж отпред виждаме новото лого, с което Sandero сега вече също следва Bigster, Duster и новия Spring. Впечатление правят екстериорнитебкубчета, които са включени също така в новия светлинен подпис на фаровете. Съвсем леко са били преработени и предните престилки, но пък няма абсолютно никаква промяна при външната дължина, която продължава да бъде 4,09 м, с което Sandero е класически компактен автомобил. Ширината е 1,76 м, а височината – малко над 1,50 м. В това отношение също всичко си е както бе досега. И като заговорихме за височина, трябва да прескочим до Stepway, който в следствие на рейките върху покрива и увеличения клиренс е 9 см по-висок, конкретно 1,59 м. Освен това при Sandero Stepway имаме подсилени визуално защитни планки около калниците, както и върху предните и задни престилки. Отпред вече видяхме подсилените защитни планки. При Sandero Stepway те за налични и при задната престилка, от тази перспектива добре се вижда разликата спрямо конвенционалния Sandero. Освен това, както вече коментирахме, не се е случило кой знае какво.

Задните светлини също така репликират графиката на фаровете отпред, но нека да хвърлим също така поглед в багажника. При него също няма промяна – обемът му продължава да бъде 305 до 1105 литра. Лично за моя вкус товарният ръб е относително висок, би ми харесало повече, ако бе малко по-нисък или пък подът леко повдигнат, но твърде вероятно това би било за сметка на пространството в товарния отсек. За Sandero и Sandero Stepway ще се предлага също така хибридна версия, която всъщност пристига от Dacia Bigster, с което за първи път се предлага в този вид при Dacia… Но нека сега вече скочим в купето.

Настанихме с във фейслифта на Sandero, подобно на екстериора, тук също не се променило твърде много. Това, което веднага прави впечатление, са промените дюзи на вентилацията, както и новото лого върху централната част на волана. Още нещо ново откриваме малко по-високо на арматурното табло, имам пред вид информационно-развлекателната система, защото екранът й е спечели два допълнителни инча, като сега е вече 10, вместо досегашните 8 инча. Освен това, на борда разполагаме с дигитален кокпит, в съседство с USB-C порт за зареждане на смартфона, който може да се постави непосредствено до монитора. По принцип, всичко си е издържано в типичния за Dacia стил, без нищо излишно, практично и здраво. Разполагаме с класически бутони и въртящи се контролери, е не толкова модерните в момента командни панели с тъчфункции. Това на мен специално много ми харесва, особено на фона на тенденцията, абсолютно всичко да се управлява с тъч, така че е чудесно, че от Dacia не са скочили също на този влак.

Открийте цялото представяне в нашето видео:

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин