Фейслифтът на VW ID.3 – с повече чувство

0103
2023

VW ID.3 получи фейслифт с нов дизайн, облагороден интериор и по-богато оборудване. Освен това скоро ще има и заплащащи се функции!

VW ID.3 е на пазара от 2019 г. и компактният електромобил ще получи фейслифт. Първият електромобил на новата тогава платформа MEB бе и първият VW с различния ID-дизайн.

Моделът обаче не се хареса на всеки. Най-вече заради проблемите със софтуера и избора на материали във вътрешното пространство, не отговарящи не обичайния стандарт на VW.

Базовата цена на ID.3 ще падне

През последните месеци от VW увеличиха сериозно базовата цена на ID.3 – в Германия за варианта с капацитет на батерията от 58 кВтч. тя достигна 88.000 лв. С фейслифта на ID.3 тази цена отново ще се понижи. Базова цена от под 80.000 лв. е важна от психологическа гледна точка – ще видим, дали наистина ще се случи. Иначе пазарният старт на фейслифта на ID.3 ще бъде през последното тримесечие на  2023 г.

Фейслифтът на ID.3 – с нова, по-гладка предница

Разбира се с фейслифта, външният вид на ID.3 няма да се промени напълно, но въпреки това дизайнерите са предприели някои промени – най-вече по предницата. Впечатление прави новият преден капак – сега той е без разделящ елемент към предното стъкло. 

Декоративният елемент е отпаднал в полза на загладения преден капак в цвета на автомобила. Задните светлини също са с променен дизайн.

Повече VW-усещане в интериора

От VW получиха сериозни критики за вътрешното пространство на модела. С фейслифта на ID.3. от VW са подобрили нещата – сега вътре има повече меки пластмаси, а тапицерията на подлакътниците във вратите е по-приятна, арматурното табло и воланът са тапицирани с изкуствена кожа. Накратко: вътре имате по-силно усещане за VW, когато докосвате повърхностите. 

Повече серийно оборудване за ID.3

Освен това от VW са допълнили серийното оборудване на ID.3. Централната конзола „High“ сега има две букси USB C отпред и отзад, а новата базова седалка е досегашната опционална дизайнерска с тапицерия от плат, а педалите с дизайн Play-and-Pause са винаги на борда.

(Засега) плъзгачите остават неосветени

Усъвършенстване има и при инфотейнмънт системата. В бъдете 12-инчовият монитор ще бъде сериен. Ще продължи ли VW да залага на плъзгачите за силата на звука и за управление на климатика? Да.

В бъдеще ще можете да резервирате комфортни функции

Очаква се също така VW да пусне нова версия на софтуера за фейслифта. Автомобилът на снимките бе с версия ID.Software 3.5. С фейслифта на ID.3 за първи път ще има „Functions on demand“ – допълнително избиращи се функции в автомобила, интегриращи се чрез Over-the-air-ъпдейти. За момента те са:

• темпомат за дистанция
• навигация
• двузонов климатроник
• амбиентно осветление с 30 цвята

Функциите могат да бъде избирани поотделно. От VW ще предлага лицензи за доживот, годишен и месечен. Планирането на маршрути, зареждането от тип Plug&Charge без карта за зареждане, асистентите Park Assistent Plus и Travel Assist ще улеснят пътуването и зареждането с ID.3.

По-малката батерия е в процес на планиране

Пир задвижването няма да има промени. Двата капацитета на батерията (58 кВтч. и 77 кВтч.)остават, а за задвижването ще отговаря електромотор (204 к.с.) на задната ос. Пробегът по WLTP е до 546 километра. При максималната скорос на зарежда също няма промени: 170 кВт.

В бъдеще опциите за задвижването на ID.3 ще бъдат допълнени. От една страна нагоре с GTX-модела, който с близо 300 к.с. ще играе ролята на „GTI“ на ID.3, а от друга страна VW ще предлагат като опция в хода на фейслифта и по-малка батерия. Конкретна информация по този въпрос все още липсва.

ИЗВОД

Петер Фишер

Фейслифтът на ID.3 е добър опит за изглаждане на проблемите от миналото. Интериорът на ID.3 е станал по-благороден, оборудването – по-широкообхватно, външният вид – по-типичен за VW – човек би могъл да се попита, защо не бе така от самото начало?

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин