Фейслифтът на 911 и като Carrera S

1301
2025

Porsche 911 съществува от 60 години. С поколенията спортният автомобил е усъвършенстван и преоткрива себе си наново – винаги с успех. От 2019 по пътищата и улиците се движи осмото поколение на 911, а сега дойде време за неговия фейслифт. 992.2 се предлага с голям брой моторизации: от разполагащата с 394 к.с. Carrera през притежаващата ръчни скорости Carrera T, Carrera S с 480 к.с. до Carrera GTS с T-Hybrid и 534 к.с. За пуристите се предлага 992.2 GT3 с 4,0-литров атмосферен мотор, който се развърта до 9000 об/мин!

Базовата цена е 250 000 лв.

Естествено, че не е изненадващо увеличението на цените с фейслифта. Новата хибридна техника в GTS също не е безплатна – сега хибридното 911 започва от 340 000 лв.

Фейслифтът на 911 и като Carrera S

Първоначално Porsche пусна фейслифта само с две задвижвания – като класическата Carrera и за първи път като хибрид. Последваха GT3, който за щастие запази своя 4,0-литров атмосферен двигател и предлагащата се само с механична трансмисия Carrera T. Сега обаче Porsche разширява още повече моделната гама. Нова е Carrera S, позиционирана традиционно между Carrera и Carrera GTS.

Както и Carrera, Carrera S залага на познатия ни 3,0-литров битурбо агрегат, който сега изпраща към задните колела 480 к.с. и 530 Нм (засега версията с двойно задвижване Carrera 4S все още не е обявена). Това съответства на плюс от 30 к.с., докато максималният въртящ момент е останал без промяна. Това означава, че 992.2 Carrera S разполага с толкова конски сили, колкото досегашната Carrera GTS 992.1 (която обаче има с 40 Нм по-голям максимален въртящ момент).

Предлагащата се с 8-степенна автоматична трансмисия PDK Carrera S успява да подобри с малко ускорението, като за достигане на темпо 100 км/ч са нужни 3,3 секунди – стига да сте поръчали пакета Sport-Chrono. Досегашната стойност бе 3,5 секунди. Няма подобрение по отношение на максималната скорост, но и без друго с 308 км/ч нямаме основания за оплакване.

Според Porsche фокусът при новото задвижване е концентрацията върху същественото. При това редуцирането на теглото и подобрението на пътното поведение са били на преден план. Към мерките за редуциране на теглото спадат например използването на карбонови седалки тип корито (опционални) и 6-степенна механична скоростна кутия (серийна). Автоматичната трансмисия PDK не се предлага за Carrera T. Общо Carrera T спестява с това оборудване около 40 килограма, като накрая масата е 1478 килограма. По отношение на мощността и максималния въртящ момент няма промяна: 394 к.с. и 450 Нм.

Получилият фейслифт 911 няма да е Plug-in-хибрид

И както се очаква от 911, в задницата продължава да работи 6-цилиндров боксерен агрегат. От въвеждането на поколение 992 всички задвижвания – с изключение на дериватите на GT3 – са оборудвани с турбини. При 992.2 Carrera това не е променено, но спортистът получава минимално повече мощност. Досега конските сили бяха 385, а сега са 394.

Най-интересната новост обаче засяга 992.2 GTS. Тъй като той е първият модел на 911 с хибридно задвижване. При задвижването с наименование „Performance-Hybrid“ става дума за вдъхновена от моторните спортове техника, която увеличава както ефективността, така и мощността.  

Два електромотора подпомагат 3,6-литровия боксерен двигател. В турбината има електрическа машина, което позволява използването само на една турбина (преди бяха две).

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин