„Фантастичният електромобил“ е икономически неосъществима идея


29
окт.
2019

DYSON СЕ ОТКАЗВАТ ОТ ПЛАНОВЕТЕ СИ

Специалистът в производството на прахосмукачки Dyson се отказва от амбициозните си планове за навлизане в бизнеса с и производство на електромобили. Икономическите препятствия се оказаха прекалено високи.

Британският милиардер Джеймс Дайсън отново се оказа от плановете си за навлизане в автомобилната индустрия. Дайсън е основател и собственик на концерна, който произвежда прахосмукачки, сешоари и вентилатори, като през 2016 г. обяви, че фирмата му започва производство на електромобили. „Радикални и различни“ трябваше да бъдат те, като за целта бе приготвена инвестиция от 4,4 милиарда лева и бяха назначени 500 души.

За място производството бе определен Сингапур, а не Великобритания. През 2020 г. производството трябваше на стартира, а през 2021 г. първите автомобили да слязат от конвейера.

Сега обаче става ясно, че няма да излезе нищо. Макар и екипът да е разработил „фантастичен автомобил“, Дайсън пуснал имейл до служителите си. „Въпреки, че по време на процеса на разработка се постарахме доста, ние не виждаме начин, да осъществим икономически проекта.“

Направен е и сериозен опит, да бъде намерен купувач на наличната технология. Това също се е провалило. „Управителният съвет на Dyson бе принуден да прекрати нашия автомобилен проект.“

Провалът на проекта на Dyson е доказателство за това, колко трудно е за една фирма, която не е автомобилен производител, да създаде електромобил. Въпреки нарастващите обороти американският производител Tesla отчита загуби. Китайският старт-ъп Nio също изпитва затруднения срещу доказаните и богати концерни, които започнаха да инвестират и в алтернативни задвижвания.

Първите електромобили са готови и дори са тествани

За 72-годишния Дайсън прекратяването на проекта е унизителен удар – от две десетилетия той се занимава с идеята за създаване на електромобил. Проектът бе финансиран със средства на концерна, собственост на семейството на Дайсън. Работата по иновациите обаче не е била напразна: редица аспекти, свързани с електромоторите, батериите, сензорната техника и роботиката могат да бъдат използвани в другите продукти на концерна. Инженерите и техниците, които са работили по създаването на електромобила, също ще продължат работа в концерна.

Още по темата

Card image cap
4х4-система без заден диференциал за новата Insignia

12
ян.
2017

Технологията Torque vectoring задвижва всяко едно от колелата на задния мост независимо, без диференциал

Card image cap
Audi казва „сбогом“ на V10 и W12?

20
окт.
2017

В Инголщат планират да смалят моделната си палитра. Вероятно V10 и W12 ще отпаднат от програмата – но V8 остава

Card image cap

В последния брой:

Архив >