Новини » Фабричното ограничение на скоростта става задължително

Фабричното ограничение на скоростта става задължително

3112
2021

Задължителното фабрично ограничение на скоростта ще се появи през 2022 г. Разяснение на най-важните новости на годината.

Други системи също стават задължителни – например асистентът за аварийно спиране и системата за предупреждение при умора у водача. Предимството: обещанието за по-малко пътни произшествия. Техническите системи ще оскъпят автомобилите – особено в сегмента на евтините (досега) малки коли. В компактния сегмент например електронните помагачи не са новост, а в премиум-сегмента те са стандарт.

От 2022 задължителни за всички нови автомобили стават следните асистиращи системи:

Интелигентен асистент за скоростта (ISA – Intelligent Speed Assistance, или „фабрично ограничение на скоростта“)

Система за монтиране на зависещ от приетото количество алкохол имобилайзер

Предупредителна система при умора и намалено внимание от страна на водача

Предупредителна система при недостатъчна концентрация на водача

Аварийни спирачни светлини (при аварийно пълно спиране спирачните светлини мигат)

Асистент за заден ход

Събиране на данни („черна кутия“)

Асистент за аварийно спиране

Авариен асистент за поддържане на пътната лента

Данни за разхода на гориво и отделяните вредни емисии

Фабричното ограничение на скоростта: значи ли, че никога повече няма да ни снимат камери?

Фабричното ограничение на скоростта функционира съвместно със системата за разпознаване на пътни значи посредством камери и индикация в кокпита, както и пулсиращ педал на газта. Опционално такива системи се предлагат отдавна при Audi и BMW. Предимството: ако не видите знака за ограничение на скоростта, ще бъдете спрени по този начин – и ще бъдете спасени от глоба за превишена скорост например, ако ви снима камера. Недостатъкът: постоянното държане под око на водачите.

Фабричното ограничение на скоростта може да бъде пренебрегнато и дори изцяло изключено при изпреварване, но не се знае, как биха реагирали застрахователите при евентуални произшествия в такива случаи и дали няма да разследват данните от скоростомера на автомобила.  Данните от „черната кутия“ могат да бъдат анализирани анонимно, но кой знае дали това ще остане за дълго така.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ