Фабриката мечта на Bugatti

0402
2020

ДВАНАДЕСЕТЦИЛИНДРОВИЯТ ДВИГАТЕЛ свисти, а в тесния кокпит съм засипан от шум и жега. Турбозвук от миналото. Спирачките скърцат безмилостно, а четирите турбини съскат като дракон. „EB 110 бе истински звяр“, признава Анди Уолъс зад волана. Британецът е печелил „Льо Ман“ и „Дайтона“, а днес е посланик на марката Bugatti и управлява стария състезателен автомобил в изоставения завод в Кампогалиано. Това, което навремето е било „входна алея“, днес е писта с дължина от под километър, напълно негодна за каране на този суперспортен автомобил. Подскачаме през груби фуги, в калниците влизат стотици парченца асфалт. Главата ми кънти в състезателната каска. Именно тук са корените на Bugatti ли? На това място се крие една част от историята на марката, която досега бе почти премълчавана. От 1990 г. италианецът Романо Артиоли, който купил правата на марката, произвежда тук първите Bugatti от новото време: луксозни спортисти във фабрика, недалеч от Модена, където бие горещото спортно сърце на Италия.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин