2022
Каква е ситуацията в момента? Как вървят нещата? Барометърът на пазара на AUTO BILD показва на всеки три месеца тенденциите при новите регистрации и употребяваните автомобили в Германия. В момента въпреки кризата Dacia е на солиден плюс!
Липса на компоненти и продукти, повишаващи се цени и несигурната политическа обстановка намаляват продажбите на нови автомобили. През първото полугодие в Германия са продадени 1,2 нови автомобила. Това е минус от 11 процента в сравнение със същия период на миналата година. След първото тримесечие минусът е бил само 4,6 Prozent.
В сравнение с годините преди пандемията от корона вирус 2018 и 2019: тогава за през първите 6 месеца са продадени около 1,8 милиона нови автомобили.
Резултатът от полугодието е увеличен с 45 процента
Най-големият печеливш сред масовите производители е Dacia. Евтината марка на Renault кара дори и познавачите в бранша да се учудят. В края на 2021 г. покачването е около 45 процента, което съответства на пазарен дял от 2,0 процента. Само за юни пазарният дял е 2,5 процента, с което Dacia изпреварва Citroën (1,7 процента), Peugeot (1,7) и Mini (1,4), доближавайки се до концерна майка Renault (3,1).
Пазарът на употребявани автомобили в Германия също е спаднал с 15 процента. Причината е и във високите цени на предлагане.