2016
Новият върхов модел на Fiesta ST, от който в Европа са продадени около 30 000 екземпляра, ще носи допълнителното означение 200 – и външно ще се различава от нормалния ST само с цветовете си: специалният модел ще се разпознава по асфалтово-черното си лаково покритие, матово черните джанти и червените спирачни апарати. В интериора специалният модел също се различава само по някои детайли: плакет на средната конзола, цветни декоративни шевове, осветени лайстни на праговете.
Иначе всичко е като преди: леко поостарелият интериор на Fiesta (последен фейслифт през 2012 година) ни е познат, позицията на седене с чудесно оформените седалки Recaro е една идея по-висока. Но най-сериозната промяна е под предния капак: вместо 182 к.с. и 240 Нм като при нормалния ST чрез оптимизация на електрониката на разположение на водача са 200 к.с. и 290 Нм – а при кратковременния Boost дори 215 к.с. и 320 Нютонметра.
Пилотът почти не може да сдържи усмивката си
Агрегатът с повишена мощност се разбужда с натискане на бутон, спринтира агресивно, от 3000 об/мин се развихря устремно и развива 100 км/ч след само 6,7 секунди – стандартният ST се нуждае от 0,2 секунди повече. Пилотът с радост дава пълна газ, превключва предавките на прецизната скоростна кутия и не може да сдържи усмивката си. Благодарение на по-късите предавателни числа турбодвигателят се развърта още по-агресивно – и с радост достига до червената зона на оборотомера. Жизнеността му намалява само на шеста предавка – но и 230 км/ч (7 км/ч повече от нормалния ST) са много добро постижение.
Мъникът се движи прекрасно по завоите, след тях пилотът може смело да подаде пълна газ – без проблеми със сцеплението. Единствено в много острите завои проличават границите на възможното на оптимизирания Torque Vectoring Control.
Извод
И въпреки че в класа а малките автомобили има и по-силни конкуренти – никой не може да надмине жизнената Ford Fiesta ST по отношение на радостта от шофирането. „Наточената“ версия ST200 е дори още по-добра – но и доста по-скъпа.