2022
Outlander III се превръща в сензация едва, когато през 2014 г. се появява и с Plug-in-хибридно задвижване. Дали SUV-ът е препоръчителен и като употребяван?
Преди седем години познавачите се подиграваха, че именно Mitsubishi е първият Plug-in-хибриден SUV на пазара. Все пак Mitsubishi са световноизвестни производители на електрически уреди като хладилници и други.
Mitsubishi изживява бум с хибридите
След пускането на пазара на PHEV-варианта (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) на Outlander III следва бум на продажбите – в цяла Европа, но най-вече и в страни като Норвегия и Нидерландия, където от рано се дават държавни субсидии за покупка на автомобили, които имат частично електрически пробег.
Конвенционалните задвижване при третия Outlander започват да отстъпват, но все пак представляват сериозен дял от продажбите. Или поне докато от Mitsubishi не решават да спрат иначе предпочитаната дизелова версия със 150 к.с. от 2,3-литров 4-цилиндров двигател.
Дизелът е почти безпроблемен двигател
От 2018 се предлага само PHEV-хибридът и 4х4 бензинов 2-литров атмосферен двигател, комбиниран с безстепенна CVT-автоматична транмисия. Интересуващите се от дизел трябва да се насочат към произведен преди 2019 г. автомобил. Затова пък турбодизеловият мотор на Mitsubishi е доста издръжлив – двигателите със самовъзпламеняване собствено производство в Outlander III са убедителни. Изключително рядко се срещат сериозни проблеми.
Все пак има проблеми – например при системата за почистване на отработените газове. При използване предимно на кратки разстояния се срещат запушени филтри – това обаче е проблем при всички марки и всички дизелови модели.
Изцяло безпроблемен е бензиновият вариант с автоматични скорости, за много от притежателите си той е малко тромав, недостатъчно мощен и прекалено лаком. За да усетите реалните 150 к.с. (също колкото и при дизеловия), трябва да натискате здраво педала на газта, а тогава автомобилът става шумен и лаком. Не разполагащия с турбо бензинов модел не може да ви убеди с тяга от ниските обороти – за разлика от турбодизеловия вариант.
Устройство за управление на светлините създава ядове
Затова пък бензиновият вариант най-често е без никакви проблеми. Единствено CVT трансмисията би могла да страда от често теглене на ремарке. Това действие се отразява зле на продължителността ѝ на живот. И без друго Mitsubishi са редуцирали прикачения товар на бензиновия вариант спрямо дизеловия с 500 килограма до 1,5 тона.
При покупката на употребяван Outlander III важен е най-вече скорошния технически преглед. Тъй като типичните недостатъци на серията си проличават след сериозен преглед. Постоянно се появяват проблемите с предните светлини – не със самите светлинни тела, а тяхното включване или с това на дневните светлини.
Критична при употребявания PHEV е батерията
Чести оплаквания има от нея, како и от високите нива на отработени газове. Последните се срещат при всички видове задвижване – макар и по различни причини: сензори за филтрите за твърди частици при дизеловите агрегати и ламбда-сонди при бензиновите.
Тези неща се срещат и при PHEV-хибрида, който има и допълнителен проблем: продължителността на живот на не съвсем евтината батерия на хибрида. Известно е, че една така литиево-йонна батерия реагира на броя и интензитета на зарежданията. При Outlander обаче това няма как да бъде проверено – затова най-добре да си купите Outlander PHEV, чийто собственик го е мързяло да зарежда автомобила си. Кой обаче може да ви гарантира подобно нещо? Така, че PHEV е въпрос за оптимисти.
ИЗВОД
Препоръчителен употребяван автомобил? Да, заради стабилното окачване и неръждясващата каросерия. Има обаче някои дребни слабости по отношение на техниката. Те са различни – в зависимост от задвижването: бензин, дизел или хибрид.