Употребяван Jaguar XJ – на цената на малка кола


28
юли
2021

След 11 години Jaguar XJ на старо е един достъпен автомобил. Препоръчителен ли е? Ще установим след теста на употребяван модел.

Смелостта не винаги се възнаграждава. Пуснатото на пазара през пролетта на 2010 г. поколение на Jaguar XJ с вътрешен код Х351 направи доста смела крачка по скъсването с дизайна на предшественика на модела. То трябваше да достигне до по-младите купувачи и да завоюва клиентела в Азия. Опитът се провали. Винаги грациозната хищна котка се бе превърнала под ръководството на шеф-дизайнера Иън Калъм в доста охранен котарак. Не елегантни пропорции и доста семпла задница – нямаше как тези неща да въодушевят клиентите, за да поискат да притежават благородната британска хищна котка. Продажбите спаднаха драстично.

При това изцяло новоконструираният XJ в никакъв случай не е лош автомобил: алуминиевата каросерия с четири врати предлага щедро място благодарение на междуосието си от 3,03 метра още в тестваната от нас „къса” версия с дължина от 5,12 метра, с която нахвърля предшественика значително. Благородната атмосфера а ла лаундж се подчертава от скъпата кожа в интериора, която „гали” пасажерите. Е, по шофьорската седалка има следи от употребата. Все пак тестваният от нас XJ е с първа регистрация през юли 2010 г. и изписан на iTech-дигиталния комбиниран уред пробег от 123 311 километра. Не е много за пригодена за пътуване на дълги разстояния лимузина. Някога този XJ с ниво на оборудване Premium-Luxury и изненадващо икономичен дизелов двигател Euro 5 с 275 к.с. и прецизно превключваща 6-степенна автоматична трансмисия на ZF е струвал поне 165 000 лв. Сега цената му е 38 000 лв. – след 11 години тя е малко по-скъпа в сравнение с подобни екземпляри на конкуренцията.

Фактор за цената се явява и фактът, че големият Jaguar не е сменен от едно или две поколения наследници. Благодарение на алуминиевата си каросерия XJ няма никакви проблеми с ръждата. Няма и течове по задвижването, електрическата система също е в изправност. Най-големият риск за интересуващите се от XJ са предишните собственици, които не са отдавали голямо значение на поддръжката. Както и лагерите на коляновия вал, които при 3.0 D неочаквано и при нетипично малко за дизелов мотор пробези сдават багажа Последиците са сериозни суми за нов двигателя, докато 5-литровият V8 агрегат се счита за по-здрав – без или със компресор (385/510 к.с.).

Продължете на следващата страница

Още по темата