Нашите съвети » Употребяван автомобил: Volvo V60 – швед от старата школа

Употребяван автомобил: Volvo V60 – швед от старата школа

0802
2022

Първо Ford, после Geely. Volvo премина през бурни изпитания. И ако V60 беше дете, щяхме да се замислим: толкова много вълнения не са ли довели до травми? Дори и верните почитатели на марката не се доверяват на представеното през 2010 година V60. Толкова много дизайн, толкова малко практичност! Вижте багажника: с максималната си вместимост от 1241 литра той е малко по-голям от този на „древното комби“ 240. Само че при него това е вместимостта при изправена задна седалка. Но няма значение, стига мърморене. V60 не е майстор на пространството, но въпреки това е много добър автомобил. За разлика от Saab, Volvo винаги успяваше да се противопостави на концерна майка. Затова и качеството в дългосрочен план е високо, което се доказва и от статистиката на TÜV: светлини, спирачки, ауспух – всичко е перфектно.

Свободно стоящата средна конзола е спе- циалитет на Volvo. Но множеството дребни бутони ни изнервят и отклоняват вниманието

Инспекторите имат леки забележки единствено към рядко срещаните течове на масло от двигателя и трансмисията и износените полуоски. В продължителния тест на AUTO BILD едно V60 D2 Ocean Race се представи чудесно и заслужи оценка 6-. Минусът се дължи на Infotainment  системата, която започна да капризничи при пробег 15 997 км. Но заинтересованите, които предполагат сходен дефект, трябва първо да се уверят, че са схванали правилно начина на управление. Защото в това отношение шведите буквално са забравили за старите добродетели на марката. И докато преди в рекламите на Volvo се подчертаваше, че всички бутони и  превключватели могат да се управляват и с ръкавици, то днешните фенове на шведската марка се борят с бутончета като на джобен калкулатор, с които навигират из менютата. Много изнервящо!

4,63 метра дължина – но оползотворена лошо: мястото на задната седалка и багажникът са само на нивото на компактния клас

Ръждата обаче не е никакъв проблем, при нашето употребявано V60 от Autohus до Бремен (www.autohus.de) не открихме никаква корозия. А и разглобяването на автомобила от продължителния тест през 2014 година разкри великолепната консервация на каросерията. Въпреки относително малкия си багажник това комби от среден клас е талантлив автомобил за дълги пътувания. Движи се тихо, седалките са много удобни, а дългите предавателни числа намаляват разхода на гориво. Но заинтересованите трябва да проучат внимателно и двигателите.

Феновете на Volvo предпочитат двулитровия 5-цилиндров дизел заради приятния му звук, но той се предлагаше само до края на 2013 година. След това бе заменен от 4-цилиндров мотор – който е по-икономичен, но и с по-банален звук. И двата двигателя са много издръжливи, но познавачите не препоръчват версията с 205 к.с., при която са възможни повреди поради разреждане на моторното масло при регенерация на филтъра за твърди частици. По-спокойните натури избират D2 със 114 к.с.: той не е особено бърз, но се задоволява с 5 литра на 100 километра. Палитрата на бензиновите мотори – всичките с турбокомпресор – се простира от 1,6-литров двигател със 150 к.с. до 3-литровия редови „шестак“ T6 AWD с 304 к.с. Но никой не се нуждае от толкова мощ, за да се наслади на спокойния характер на V60. То има дребни недостатъци, но впечатлява със солидното си качество и заслужава висока оценка. И това го превръща в истинско Volvo от старата школа.

НЕ Е ГЕНИАЛНО КОМБИ – НО Е ПРЕПОРЪЧИТЕЛЕН УПОТРЕБЯВАН АВТОМОБИЛ

Първите Volvo V60 скоро ще минават на втори технически преглед пред TÜV. Но това не е проблем, инспекторите обикновено дават само добри оценки. С едно изключение: не особено надеждните полуоски. През май 2015 година бе проведена сервизна акция заради електрическата паркинг спирачка – тя можеше да се освободи сама, проблемът бе решен с ъпдейт на софтуера. По традиция ръждата не е никакъв проблем при Volvo, консервацията на кухините на каросерията е изобилна. Висококачествена, но не и перфектна е и изработката. Въпреки това при добра поддръжка автомобилите с лекота изминават 200 000 километра и дори много повече.

Моторно масло: при движение само на кратки отсечки при дизелите може да се стигне до разреждане на маслото – а в резултат на това и до повреда на двигателя.
Обтегач на ремъка – беше твърде слаб при петцилиндровия дизел. През 2014 г. Volvo проведе сервизна акция за засегнатите автомобили.
Infotainment система: създаде някои проблеми при продължителния тест на AUTO BILD. Иначе не са познати оплак- вания. Сложното водене в менютата изнервя.
Полуоски – при първия технически преглед инспекторите на TÜV имаха забележки към полуоските – повече от средно то за този клас.
Декорации Ocean Race – те са само естетически проблем на средната конзола на специалния модел. Това, което трябва да изобразява ветроходен такелаж, изглежда просто като драскотини.

Извод

Шведите радикално скъсаха с миналото. V60 е напълно различен автомобил. От това леко са пострадали практичността и логиката на управлението, но качеството в дългосрочен план е високо. Затова V60 е много препоръчителен автомобил.

Още по темата

ƒ