2016
Концернът VW няма славата на пионер. Германският гигант предпочита да изчака конкуренцията да лансира нови автомобилни концепции и чак тогава пуска свои модели в нови класове. Искате примери? Когато през 1962 г. Opel лансира Kadett, VW още 12 години се придържаше към остарялата „костенурка“.

За да може да бъде поставена задвижващата техника на стандартния Golf Syncro, моторът е позициониран по-ниско.
Точно толкова дълго във Волфсбург наблюдаваха представянето на Renault Espace, преди през 1996 г. да пуснат свой собствен ван в лицето на Sharan. И който си мисли, че тази тенденция приключва с компактния SUV Tiguan, се лъже. През 1990 г. в Австрия Steyr поставя на носеща рама стандартния Golf II CL Syncro. Увеличен с 18 см клиренс и офроуд „добавки“ като защита за пода, булбар и външно изнесено резервно колело, Country трябваше да направи автомобила атрактивен за любителите на приключения и за ловците.
Нещата обаче не протичат по план – и една от причините за слабите продажби е простата техника. Навремето AUTO BILD веднага разкритикува независимото окачване на задните колела, които въпреки високата каросерия бързо ставаха безпомощни. Тесните летни гуми с размер 195 и липсата на механични блокажи за диференциалите не правят височкия VW идеалната машина за прекосяване на пустини. Прякорите като „Golf на кокили“ и „Kinder Country“ увреждат сериозно имиджа, а на по-късен етап – и продажбите на модела. Между април 1990 и декември 1991 г. от Волфсбург успяват да реализират едва 7735 бройки – почти двойно по-малко от първоначално планираните 15 000.
Но днес вече никой не се смее на този Golf – защото междувременно стана ясно, че той е изпреварил времето си. При модерните SUV-ове почти никой не се интересува от офроуд способностите. Приятно високата позиция на седене беше добродетел на Country Golf-a още преди 26 години. 1,8-литровият 8-клапанов двигател, стар познайник от кабриолета, генерира само 98 к.с. – а те не са достатъчни за пъргаво придвижване. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 16,9 секунди, а борбата с аеродинамичното съпротивление приключва при 155 км/ч.
За сметка на това 4-цилиндровият агрегат работи култивирано. Когато човек кара спокойно, разходът пада под 10 л/100 км. А шофьорът може да се радва на интереса, който минувачите показват към един Golf II – нещо, с което стандартните модификации не могат да се похвалят.
Интериорът обаче веднага издава родствената им връзка. Волан с четири лъча, спортни седалки и сервоуправление – от маркетинговия отдел са преценили, че тези екстри е трябвало да бъдат достатъчни, за да накарат клиентите да изберат специалния Golf и да го направят по-различен от използвания за база CL. Taзи искрена скромност обаче се оказва полезна: благодарение на „приключенския“ си външен вид Country е далеч от „пенсионерски“ и с времето се превърна в „готин“. Може би моделът щеше да бъде по-успешен, ако пазарните стратези бяха изчакали 12 години, преди да го пуснат. Но за щастие не са го направили – защото в лицето на Country днес колекционерите виждат не само индивидуалист, но и пионер.
Volkswagen Golf Country
Въпреки че Country от дълго време се продава като класика, цените му се вдигат много слабо. Значително по-скъп е всеки от общо 558-те екземпляра на серията Chrom Edition с кожа и мек таван. Още по-висока е стойността на машините с двигател от GTI (общо 50 бр.), създадени за приближени на концерна клиенти.
Volkswagen Golf Country
Двигател 4-цил., отпред напр. • Работен обем 1781 куб.см • Макс. мощност 72 кВт (98 к.с.) при 5400 об./мин • Макс. въртящ момент 143 Нм при 3000 об./мин • Макс. скорост 155 км/ч • 0-100 км/ч 16,9 сек • Задвижване двойно/5-степ. трансмисия • Резервоар 55 л • Д/Ш/В 4255/1705/1555 мм • Обем на багажника 230-1030 л • Тегло 1245 кг • Разход EU-Mix 10 л А95 Н • Емисии СО2 237 г/км • Цена 32 275 марки (1990)
ИЗВОД
OK, Country може би няма сериозни плюсове. Той не е практичен, има „дървено“ окачване и не се справя особено добре извън пътя. Грешките отпреди 25 години обаче сега са забравени. Днес моделът може само да ни радва с нетрадиционния си външен вид.