Нашите съвети » Употребяван автомобил: Trabant комби на 6000 км за 11 000 лева

Употребяван автомобил: Trabant комби на 6000 км за 11 000 лева

0405
2022

Trabant 601 е печелил многобройни състезания. Той е филмова звезда и герой от музикални хитове. Преди всичко обаче моделът остава в историята, защото осигури мобилност на цял народ. И затова с право се е превърнал в легенда, почитана от мнозина и до днес.

Но в интерес на истината, вероятно всеки, на когото му се е налагало да кара Trabi P 601, докато беше в продажба, вероятно го е проклинал поне веднъж. Днес обаче човек, който има възможност да кара Trabant, е получил подарък съдбата. Защото това е автомобил без излишни мигащи светлини в кокпита и без модерни информационно-развлекателни системи, а просто МПС, в което имаш възможност да се концентрираш единствено върху шофирането.

Trabi изглежда много кокетно на снимките.

Trabant комби на много малко километри

Ако можете да оцените това, в момента eBay ви предлага интересна възможност. В онлайн платформата се предлага Trabant 601 Universal – който бил само на 6000 километра. Цената на машината е 5500 евро.

Светлият Trabant 601 Universal е в напълно оригинално състояние

Предложеният за продажба Trabant се намира в Крибщайн, федерална провинция Саксония. За първи път е регистриран през юни 1990 г. и е имал само един предишен собственик. Trabi разполага с автоматично прибиращи се колани и винтови пружини отзад. Резервни каросерийни части могат да бъдат закупени срещу 500 евро допълнително. В тях влизат заден капак с прозорец, тапицерия за двете врати, както и калници и подкалници.

На борда на Trabant 601 Universal има всичко необходимо, за да шофирате. И нищо повече.

На пръв поглед комбито изглежда много спретнато и доста интересно, без следи от износване. Явно машината е в оригинално състояние и не е била реставрирана. Боята все още има гланц, а интериорът е безупречен.

Няма обаче снимки, които да разкриват дъното на автомобила или слабите места на каросерията. Потенциалният нов собственик трябва да ги провери много внимателно.

Тези съвети ще помогнат на всеки, който си търси Trabi, но няма опит

Ако искате да се с сдобиете с Trabant, най-добре е да проучите подробно силните и слабите страни на модела, преди да пристъпите към покупка.

В какво състояние е каросерията?

Да започнем с класическия проблем: рамата от стомана под купето от дуропласт има склонност да ръждясва. Тези рами са били превозвани от един до друг цех в Цвикау с открити камиони при всякакви метеорологични условия. Само по себе си, това решение е, така да се каже, неоптимално.

По онова време листовата стомана е била дефицитна стока. Поради тази причина носещите звена на каросерията стават все по-тънки за 26-те години на производство на модела. А заводската защита от ръжда е била нещо напълно непознато през 60-те до 80-те години на миналия век, при това не само в народното предприятие „Заксенринг“.

Заради големия си багажник комбито Universal е изключително популярно в ГДР. И до ден-днешен то е много практично.

Двигателят поддържан ли е правилно?

Елемент номер две от контролния списък трябва да бъде двигателят. Ако нямате достатъчно технически познания, е добре да се консултирате с експерт (което е трудна задача – тъй като повечето познавачи на модела вече са покойници). Техниката на Trabant се нуждае от много и преди всичко – от редовна поддръжка.

Проблемът е, че дори ако нещо вече е счупено, Trabi продължава да върви. В най-лошия случай това може да бъде например лагер на коляновия вал. За да разпознае подобен дефект, човек се нуждае не само от страст, но и от трениран слух.

Странни звуци от скоростната кутия?

Скоростната кутия не трябва да скърца или да издава странни звуци. На първо място, лостът за превключване трябва да се движи много лесно. В идеалния случай „бастунът“ може да се мести с един пръст.

OЩЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА TRABANT P601

Свободният ход на четвъртата предавка трябва да отцепва и зацепва равномерно, когато вдигнете крака си от газта. И накрая, скоростната кутия трябва да бъде без течове.

Движи ли се Trabi стегнато?

Втулките на шарнирите на Trabant трябва да се гресират редовно. В противен случай те се износват преждевременно. За тампоните на носачите няма как да се погрижите. Те просто трябва да се сменят от време на време.

Ако Trabi се люлее много, обикновено задните носачи са за боклука. Спирачките не обичат по-дълги периоди на застояване. Спирачните цилиндри могат да блокират само след няколко месеца.

Къде мога да намеря резервни части за Trabant?

Осигуряването с резервни части е различно. Някои интериорни компоненти от ранните модели изобщо не се намират. Благодарение на простата техника на 601 проблемите са предсказуеми – и се очакват при определен пробег. Но на пазара има и много неоригинални части с лошо качество.

Хубаво е да проверите номера на шасито. Говори се, че имало екземпляри, превърнати от йънг- в олдтаймери с помощта на пренабит номер, за да могат да влизат в екозони на големите градове. Пазете се от подобни „фалшификати“!

Още по темата

ƒ