2016
Както знаем, животът ни често е съставен от пропуснати възможности. И за да не ни пишете след няколко години: защо не ни казахте? Ето, сега ви предлагаме една автомобилна инвестиция: Boxster – в момента на зимна промоция.

Майстор на завоите: майстор на дрифта със средно разположен двигател. Ще се радвате на истинска наслада от шофирането дори и през зимата
В момента ранните модели се предлагат на цени от 14 000 лева. Най-често с безумно висок пробег, „изтормозени“, с повредени гюруци, с течащи като решето двигатели. А, да, и още нещо: воланът е от „обратната“ страна. Наистина е много странно, но се предлагат много Boxster-и от Великобритания. Но кой би искал да седи отдясно в едно Porsche?
През 1996 година идеята за пускането на пазара на донякъде достъпно базово Porsche бе просто гениална. Да не говорим, че роудстърът имаше много общи детайли с представения една година по-късно 911 (Typ 996). Новото моделно семейство с код 986 успя да спаси производителя на спортни автомобили по време на кризата. И тъй като Boxster бе толкова успешен, той се произвеждаше не само в Цуфенхаузен до Щутгарт, но и в заводите на Valmet в Уусикаупунки, Финландия. Мястото на производството може да бъде разпознато по S или U във VIN-а на идентификационния номер (VIN) на автомобила. Познавачите твърдят: Boxster-ите от Валмет са изработени по-качествено.
Общото за всички тях: в началото имаше проблеми. Някои клиенти вземаха автомобилите си от завода и още недостигнали Хамбург, оставаха на пътя с тотална повреда на двигателя. Или счупване на междинния вал, или силен теч на масло поради неправилно монтиран семеринг на коляновия вал. Освен това имаше и проблеми при сглобяването на двигателите. Но всичко това вече е минало: повечето роудстъри са ремонтирани и модернизирани. Поради това Boxster е препоръчителен – и няма да поевтинява повече, а и инспекторите на TÜV нямат почти никакви възражения. Нито един автомобил в този клас не е по-„държелив“ на тази възраст.
Нашият сив тестов екземпляр с 220 к.с. (от 2000 г.) е паркиран при дилъра Die Automaklerin в Синделфинген. Синият интериор от Alcantara е чист, моторът е леко „изпотен“ с масло – нищо страшно. Автомобилът е с перфектно попълнена сервизна книжка, което не е нещо обичайно: при часовите ставки за сервизно обслужване до 350 лева повечето стари Boxster-и се обслужват в сервизи, които не са фирмени. Това не е проблем, ако обслужването е извършено по правилата. Защото в противен случай зимната приказка ще приключи без хепи енд.
Двигател
Силен теч на масло от двигателя или трансмисията. Бягайте бързо. Ремонтът струва минимум 4000 лева.
Ударите от камъчета
Те обстрелват предната броня в предната й част, долната част от бронята се наранява при стръмни изкачвания. Заради това: огледайте обстойно дъното на автомобила.
Окачване
Почти никакви проблеми пред TÜV. Единствено понякога се налагат настройки на окачването. Които не са евтини.
Задно стъкло
До края на 2002 година е от чувствителна пластмаса. След това е от устойчиво на всякакви въздействия стъкло.
Гюрук
Протрива се отстрани. Нов текстилен покрив заедно с монтажа струва около 3000 лева.
Каросерия
И поцинкованата ламарина може да ръждясва, ако защитният слой под нея е „заминал“. Тук това се вижда на долния ръб на вратата.
Извод
Няма да мине много време и ще започнем да се заглеждаме по ранните Boxster-и. И ще мърморим: това бяха шестцилиндрови двигатели! И няма да ставаaт по-евтини. Затова: купувайте сега. Обаче: купувайте само екземпляри с перфектно попълнена сервизна книжка и „достоверна“ итория.