Нашите съвети » Употребяван автомобил: Opel Insignia Sports Tourer – непризнатата величина

Употребяван автомобил: Opel Insignia Sports Tourer – непризнатата величина

2408
2022

НЕ Е ЗА ВЯРВАНЕ, колко бързо губят стойността си някои автомобили. При нашия тестови автомобил бързо можем да си направим сметката. Като нов индиго-синият Sports Tourer с пакет Business Innovation е струвал 64 500 лв. (за Германия), а след 3 години комбито се предлага за една трета от цената си като ново. Това е ясен знак за липса на популярност. Жалко за предишния собственик, но от гледна точка на купувача тази Insignia си е направо много изгодна. Разбира се, един такъв автомобил на търговски представител набързо може да навърти пробег от 180 000 километра, но в този случай на големия Opel с малкия бензинов мотор не му личи. 140 к.с. може и да не звучат като много за петметров гигант, но всъщност мощността е напълно достатъчна. Дължи се на това, че този Sports Tourer тежи само 1,5 тона. Въпреки това голямото комби вдига почти 210 км/ч, макар че след 160 км/ч е малко трудно. Когато дойде време за отпуската и натоварите автомобила с цялото семейство и багажа, ще ви се иска колата да бе по-мощна. Иначе задвижването е напълно достатъчно за спокойно каране по магистралата. В ниските предавки предавателните отношения не са чак толкова добри – за съжаление по-добрата 8-степенна автоматична трансмисия не се предлага за малкия бензинов агрегат.

Insignia е много стабилен автомобил и се държи отлично в завоите. С оглед на размерите, теглото от 1,5 тона е ниско

Затова предпочитаме да се фокусираме върху ергономичните седалки (с тапицерии от премиум кожа в бежов цвят Siena), които имат съществен принос за това да се чувствате добре на борда. В ергономично отношение тук също всичко е перфектно, като управлението на кокпита е семпло – дори и Head-up дисплеят притежава истински превключвател за настройка на прожекционната повърхност. Забележки имаме единствено към изработката. Тя не бе подобрена дори и след фейслифта (пролетта на 2020 г.). С малко разминаващи се фуги на тапицериите Insignia не е образец за изработка. Затова пък нямаме оплаквания относно шофирането – дори напротив. След първото бързо излизане от магистралата става ясно, че този Opel не е враг на завоите, като заема стабилна позиция на пътя дори и в ненатоварено състояние, тоест притежава перфектна настройка на окачването. А тези качества остават непроменено добри и след 186 000 километра. Явно за уменията на Insignia B не се е разчуло. Обяснение за малките продажби: Opel не може да предложи флагмана си като Plug-in хибрид. Като такъв тази употребявана Insignia би струвала двойно повече.

Неособено доброто качество на изработка среща отличната ергономичност на кокпита. AGR седалките са идеални за дълъг път

СЛАБИТЕ МЕСТА СЕ РАЗПОЗНАВАТ ЛЕСНО

В актуалния доклад на TÜV Insignia B се представя малко по-зле от останалите от класа при леките и сериозните проблеми. Причините най-често са теч на масло от задвижването и неизправности на спирачната уредба. Притежателите на автоматични скоростни кутии се оплакват от непрецизно превключване – отправяхме забележки за този феномен и по време на тестовете ни.

https://autobild.bg/autoscout/search.php?ma=54&mo=19101&price_min=-1&price_max=-1&year_min=2017&year_max=-1&co=ALL&mileage_max=-1&fuel=-1&po=-1

Инфотейнмънт система
SD картата не е разпозната или радиото не се включва? Ще ви помогнат рестартиране или ъпдейт.

Течове на масло
Темата е добре позната на проверяващите от TÜV. Течове има и при по-ранните екземпляри.

Матрични LED-фарове
Страхотни са, когато функционират. Ако не (премигване), ще ви струва скъпо.

Качество на изработка
Изнервящо: неравни фуги, откачени декоративни лайстни и тапицерии.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА OPEL INSIGNIA

Технически данни

Двигател 4 цил./отпред напречно
Клапани/разпр. валове 4/2
Работен обем 1490 см³
Мощност 103 кВт (140 к.с.) при 5600 об/мин
Въртящ момент 250 Нм при 2000 об/мин
Макс. скорост 207 км/ч
0–100 км/ч 10,2 сек
Резервоар/Гориво 62 л/А95Н
Трансмисия/Задвижване 6-степ. механ./предно
Д/Ш/В 4986/1863/1500 мм
Товарен обем 560-1665 л
Тегло/Полезен товар 1529/551 кг

ИЗВОД

Учудващо е, колко добре оборудван автомобил получавате за малко пари при тази Insignia. Слабостите при изработката не са болка за умиране. Много по-важно е да проверите преди покупка автомобила за течове на масло.

Въпреки подобаващата дължина, вместимостта на багажника е на средно ниво

Още по темата

ƒ