2022
ХОРАТА ОТ MERCEDES имат повече тестови шофьори в сравнение с всички останали марки. Те тестват автомобилите на стотици хиляди километри, като изтръгват всичко от тях. Таксиметровите шофьори обаче не обичат да се чувстват като такива тестови водачи. В средата на 80-те години качеството на 124 бе толкова лошо, че стотици таксиметрови автомобили протестираха пред вратите на завода в Щутгарт. Може би това бе причината, поради която 124-ката стана легендарно надеждна. През 1996 г. я последва моделът с четири фара 210. А с него дойде и ръждата.
РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА УПОТРЕБЯВАНИ MERCEDES E200
Представеният през 2002 г. 211 бе с по-добра консервация. Затова пък електрониката направо побъркваше собствениците му. Наистина добро качество бе постигнато от 2009 г. с W 212. Подчертано ръбест и масивен, моделът бе извинението към клиентите. Материалите и изработката бяха благородни. Колкото по-малко екстри имаше на борда, толкова по-надежден бе автомобилът. Автомобилът на снимките е от 2011 г. – от ранните 200 CDI с „таксиметровия“ дизелов агрегат със 136 к.с. и 5-степенната автоматична трансмисия. Толкова малка мощност не си струва? Глупости. Автомобилът притежава прилично задвижване, има на разположение отрано солиден въртящ момент. 200 е мобилна рехабилитационна клиника за всички онези, които се нуждаят от такава.
Спокойното пътуване си струва. С внимателно настъпване на педала на газта дизеловият двигател харчи по 6 л/100 км. Ако пък оборудването включва опционалния 80-литров резервоар, то пробезите винаги са четирицифрени. За съжаление често четирицифрени са и сметките от сервизите на Mercedes. Да, знаем, че E-клас е от високия клас. Това обаче не се променя и когато автомобилът е употребяван. Все пак има голям брой фирми, които са се специализирали в производството на резервни части. Така например T-модел, или както се наричат комбитата на Mercedes, серийно е със система за регулиране на нивото на задната ос. След три години тези системи се развалят и колата почти стига до асфалта отзад. Принципно частите струват 2400 лв., а неоригиналните решения започват от 300 лв. Същото важи и за частите на спирачната уредба, тапицериите на седалките и др. В едно отношение 212 се доближава опасно близко до ръждясващия 210. Задната ос корозира бързо. За щастие от Mercedes я сменят безплатно. Така „звездата“ може да се кара още много хиляди километри.
ПОЧТИ НЕРАЗРУШИМ
Проблемите на 212 са преди всичко в ръждясващите задни оси и дефектните въздушни окачвания. В зависимост от пробега може да се стигне до проблеми с обтяжната ролка на ангренажната верига. Имитацията на кожа MB-Tex се напуква с напредване на възрастта и не изглежда добре – налага се претапициране. Спирачките се износват заради голямото тегло на автомобила.
Обтeгач на веригата
Ако се износи, ангренажната верига дрънчи. Ако не действате веднага, рискувате повреда на двигателя.
Регулиране на нивото
Мембраните протичат. Смяната с оригинални части излиза скъпо.
Задна ос
В зависимост от пробега и поддръжката може да ръждяса.
Спирачки
Те имат нелека задача с тежката E-класа, затова се износват бързо.
Технически данни
Двигател 4 цил./отпред надлъжно
Клапани/разпр. валове 4 на цилиндър/2
Работен обем 2143 см³
Мощност 100 кВт (136 к.с.) при 2800 об/мин
Въртящ момент 360 Нм при 1600 об/мин
Макс. скорост 203 км/ч
0–100 км/ч 10,9 сек
Резервоар/Гориво 80 л/дизел
Трансмисия/Задвижване 5-степ. автом./задно
Д/Ш/В 4905/1854/1474 мм
Товарен обем 695-1950 л
Тегло/Полезен товар 1845/595 кг
ИЗВОД
Е-клас 212 комбинира много добър комфорт с голяма издръжливост. Един истински Benz. Ядове на клиентите създават високите разходи за поддръжка и голямата остатъчна стойност на употребяваните екземпляри.