Употребяван автомобил: Mercedes E-клас W212 – доказан като такси

2508
2022

ХОРАТА ОТ MERCEDES имат повече тестови шофьори в сравнение с всички останали марки. Те тестват автомобилите на стотици хиляди километри, като изтръгват всичко от тях. Таксиметровите шофьори обаче не обичат да се чувстват като такива тестови водачи. В средата на 80-те години качеството на 124 бе толкова лошо, че стотици таксиметрови автомобили протестираха пред вратите на завода в Щутгарт. Може би това бе причината, поради която 124-ката стана легендарно надеждна. През 1996 г. я последва моделът с четири фара 210. А с него дойде и ръждата.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА УПОТРЕБЯВАНИ MERCEDES E200

Представеният през 2002 г. 211 бе с по-добра консервация. Затова пък електрониката направо побъркваше собствениците му. Наистина добро качество бе постигнато от 2009 г. с W 212. Подчертано ръбест и масивен, моделът бе извинението към клиентите. Материалите и изработката бяха благородни. Колкото по-малко екстри имаше на борда, толкова по-надежден бе автомобилът. Автомобилът на снимките е от 2011 г. – от ранните 200 CDI с „таксиметровия“ дизелов агрегат със 136 к.с. и 5-степенната автоматична трансмисия. Толкова малка мощност не си струва? Глупости. Автомобилът притежава прилично задвижване, има на разположение отрано солиден въртящ момент. 200 е мобилна рехабилитационна клиника за всички онези, които се нуждаят от такава.

2,2-литровият агрегат е 220 с редуцирана мощност, със заводско обозначение OM 651

Спокойното пътуване си струва. С внимателно настъпване на педала на газта дизеловият двигател харчи по 6 л/100 км. Ако пък оборудването включва опционалния 80-литров резервоар, то пробезите винаги са четирицифрени. За съжаление често четирицифрени са и сметките от сервизите на Mercedes. Да, знаем, че E-клас е от високия клас. Това обаче не се променя и когато автомобилът е употребяван. Все пак има голям брой фирми, които са се специализирали в производството на резервни части. Така например T-модел, или както се наричат комбитата на Mercedes, серийно е със система за регулиране на нивото на задната ос. След три години тези системи се развалят и колата почти стига до асфалта отзад. Принципно частите струват 2400 лв., а неоригиналните решения започват от 300 лв. Същото важи и за частите на спирачната уредба, тапицериите на седалките и др. В едно отношение 212 се доближава опасно близко до ръждясващия 210. Задната ос корозира бързо. За щастие от Mercedes я сменят безплатно. Така „звездата“ може да се кара още много хиляди километри.

Без значение, дали 200 или AMG: E-заема стабилна позиция на пътя

ПОЧТИ НЕРАЗРУШИМ

Проблемите на 212 са преди всичко в ръждясващите задни оси и дефектните въздушни окачвания. В зависимост от пробега може да се стигне до проблеми с обтяжната ролка на ангренажната верига. Имитацията на кожа MB-Tex се напуква с напредване на възрастта и не изглежда добре – налага се претапициране. Спирачките се износват заради голямото тегло на автомобила.

Кокпит от първата серия с малък монитор на навигацията и скоростен лост в средата

Обтeгач на веригата
Ако се износи, ангренажната верига дрънчи. Ако не действате веднага, рискувате повреда на двигателя.

Регулиране на нивото
Мембраните протичат. Смяната с оригинални части излиза скъпо.

Задна ос
В зависимост от пробега и поддръжката може да ръждяса.

Спирачки
Те имат нелека задача с тежката E-класа, затова се износват бързо.

Технически данни

Двигател 4 цил./отпред надлъжно
Клапани/разпр. валове 4 на цилиндър/2
Работен обем 2143 см³
Мощност 100 кВт (136 к.с.) при 2800 об/мин
Въртящ момент 360 Нм при 1600 об/мин
Макс. скорост 203 км/ч
0–100 км/ч 10,9 сек
Резервоар/Гориво 80 л/дизел
Трансмисия/Задвижване 5-степ. автом./задно
Д/Ш/В 4905/1854/1474 мм
Товарен обем 695-1950 л
Тегло/Полезен товар 1845/595 кг

ИЗВОД

Е-клас 212 комбинира много добър комфорт с голяма издръжливост. Един истински Benz. Ядове на клиентите създават високите разходи за поддръжка и голямата остатъчна стойност на употребяваните екземпляри.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин