Употребяван автомобил: Mercedes Benz 450 SEL 6.9 на зашеметяваща цена

1402
2022

Впечатляващ работен обем от 6,9 л, 286 конски сили, хидропневматично окачване и цена като нов малко под 70 000 марки: когато Mercedes 450 SEL 6.9 беше представен през 1975 г., пресата приветства топмодела и определи W 116 като „най-добрия автомобил в света „. За много ценители на марката и до ден-днешен това е най-прекрасният Benz. А в момента чрез eBay се продава добре запазен 450 SEL 6.9.

Обявата за въпросната S-класа в цвят Milanbraun е от района на Щутгарт, но луксозният лайнер е с първа регистрация (10 октомври 1977 г.) от Ница, Франция, на Лазурния бряг. Точно там, където очаквате да видите 6,9-литрова лимузина. Елегантният Benz ще навърши 45 през тази година.

450 SEL 6.9 е представен през 1975 г. – и до края на производството през 1980 г. от модела са произведени само 7380 бройки. Това със сигурност се дължи и на високата базова цена от 69 930 марки, която дори се вдига до 81 300 марки до 1980 г. Срещу тях заможните клиенти получават най-доброто, което Mercedes предлага в гамата си през онези години. Сърцето на машината е легендарният V8 с код M 100 E 69. Това е усъвършенствана версия на V8 от 300 SEL 6.3. При W 116 работният обем е увеличен до 6834 куб.см, мощността е 286 к.с., а въртящият момент – впечатляващите 550 Нм, които са на разположение при 3000 об/мин.

450 SEL 6.9 с хидропневматика вместо с въздушно окачване

Ето защо не е изненадващо, че 6.9 често успява да постигне по-добри от официално обявените динамични показатели (максимална скорост 225 км/ч и ускорение 0-100 км/ч за 7,4 секунди). За повечето клиенти, естествено, комфортът е бил по-важен от динамиката. Вместо на въздушно окачване, при 450 SEL 6.9 Mercedes залага на хидропневматика (с газ и масло под налягане).

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОЩЕ ОБЯВИ ЗА MERCEDES S-КЛАС W 116

Теглото от почти два тона e разпределено на четири сфери, които са свързани с окачването чрез хидравлични цилиндри. 6.9 разполага с окачване, което осигурява и стабилност, и „мека“ возия, както и автоматичен контрол на нивото на каросерията, който се управлява oт лостче зад волана.

Но да се върнем на автомобила, внесен от Ница: показанието на километража е само 161 700. Според продавача 6.9 нямал ръжда и бил в оригинално състояние. Benz-ът обаче е пребоядисан в първоначалния си цвят Milanbraun металик преди около шест години – което е струвало близо 14 000 лева (6800 евро). Извършени са и много други дейности по ремонт и обслужване: сменени са водната помпа, обтегачът на веригата заедно с „бананите“, ревизирани са стартерът и хидроакумулаторът. Уплътненията на предното и задното стъкло също са нови.

В днешно време подобни 450 SEL 6.9 се срещат много рядко на пътя – което не е изненада, защото от тях са произведени само 7380 бройки.

На снимките автомобилът изглежда отлично. Редкият велурен салон в цвят „бамбук“ също изглежда супер. Доброто визуално впечатление се потвърждава и от доклад на Dekra от декември 2021 г. с оценка 2 (българско 5). Същия месец Mercedes-ът е преминал и преглед пред TÜV, както и регистрация за олдтаймер.

Всички това е прекрасно – единственият проблем е цената: 69 690,69 евро, което прави този 450 SEL 6.9 един от най-скъпите екземпляри на пазара! Трябва да уточним, че предлагането на модификациите 6.9 е доста ограничено. Най-евтините автомобили обикновено са реимпорт от САЩ или Канада и с голям пробег – и струват около 40 хил. лева, но в лошо състояние. Повечето W116 6.9 се продават на цени между 60 и 100 хил. лева, докато „най-лачените“ излизат поне 120 хил.

Разходите за поддръжка са умопомрачителни

Но покупната цена е само началото, защото поддръжка и екслоатацията на 6.9 са зверски скъпи. Като започнем от разход минимум 20 литра на 100 километра или комплект нови гуми за около 4000 лева – а ако се наложи ремонт на двигателя, лесно можете да „олекнете“ с до 40 хил. лева! Скъпи са и процедурите по отстраняване на дефекти в хидропневматичното окачване. Но някогашният „най-добър автомобил на планетата“ не е за пестеливци…

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин