Нашите съвети » Употребяван автомобил: Mercedes A-клас W 169 – само да не беше ръждата…

Употребяван автомобил: Mercedes A-клас W 169 – само да не беше ръждата…

1002
2022

АВТОМОБИЛИТЕ С ВИСОКА ПОЗИЦИЯ НА СЕДЕНЕ СА много търсени – а Mercedes бе пионер с първото поколение на А-клас (W 168, 1997–2004). Второто поколение на модела (W 169, 2004–2012) също е с конструкция тип сандвич, при която задвижването е отчасти скрито в дъното на автомобила. Поради това пътниците седят високо над техниката и се наслаждават на фантастичен обзор, ненадминат от друг съвременен автомобил. Наследникът W 176 е много елегантен, но не и особено практичен. Много ни харесва и гъвкавостта на А-клас номер 2: срещу доплащане се предлагаше системата Easy Vario Plus, при която задната седалка и седалката на пътника до водача се демонтират.

Лесно управление, много по-добро качество на материалите в сравнение с предшественика
Страхотен, равен под на багажника. Срещу доплащане се предлагат демонтиращи се предна и задна седалка

Така Baby-Benz с лекота се превръща в лекотоварен автомобил за товари с дължина до 3 метра. Тези практични таланти са комбинирани с надеждни двигатели. Дизеловите (82 до 140 к.с.) са и много икономични, най-продаваният A 180 CDI харчи около 5-6 литра на 100 километра. Бензиновите мотори (95 до 193 к.с.) са доста по-лакоми, но и работят по-спокойно. Не ви препоръчваме A 200 Turbo със 193 к.с.: предното задвижване достига до границите на сцеплението, а разходът е от 12 до 13 литра. А и почти никой не го купуваше, поради което Mercedes прекратиха производството му през 2010 година – заедно с непопулярния модел с 3 врати. Избягвайте и безстепенната автоматична трансмисия Autotronic, при която може да се наложат скъпи ремонти. Животът на трансмисията може да се удължи с редовна смяна на маслото. При нашия добре поддържан 10-годишен тестов автомобил от Kiesow в Нордерщет до Хамбург (www.kiesow.de) Autotronic работи безупречно като всичко останало. Но и той страда от типичната болест на модела: ръжда по долните ръбове на вратите.

Много удобни седалки, висока позиция на седене, лесно качване, великолепен обзор

ТОВА НИ ДРАЗНИ

Второто поколение на A-клас W 169 се представя много добре пред TÜV. Като изключим често износените предни спирачни дискове, резултатите от прегледите са много добри. Най-големият проблем: ръжда по долните ръбове на вратите. Това не се отразява на резултатите пред TÜV, но е много досадно при един иначе толкова убедителен автомобил. Причината е некачествено производство, много автомобили са получили безплатно нови врати. При опционалната безстепенна трансмисия Autotronic от решаващо значение на надеждността са редовните промивки/смени на трансмисионното масло (на всеки 60 000 км). Ако се повреди управляващият блок, смяната му струва 3000 лева.

Счупените пружини на задната ос са характерни преди всичко при по-старите екземпляри. Разходи за смяна на двете задни пружини: около 400 лева.
Ламелен покрив: пантите на първите ламели могат да блокират. Важно е редовното смазване със специална грес.
Спирачни дискове – единственият проблем пред TÜV: прекалено често износване на спирачните дискове.
Autotronic: управляващият блок на безстепенната автоматична трансмисия се поврежда (ремонтът струва около 3000 лева). Много важни са редовната промивка/смяната на маслото на всеки 60 000 км.
Ръжда по ръбовете: повечето стари А-клас (W 169) ръждясват по долните ръбове на вратите и задния капак.

ИЗВОД: РЪЖДИВИ ВРАТИ? ПО-ДОБРЕ СЕ ОТКАЖЕТЕ!

Най-големият проблем се открива лесно: отваряте вратите и оглеждате долните им ръбове за ръжда. Като изключим това, вторият А-клас е солиден автомобил с много място и гъвкав интериор. Позицията на седене, комфортът и обзорът са много по-добри, отколкото при следващия модел. W 169 се представя много добре и пред TÜV.

Още по темата

ƒ