ПЪРВОТО SPORTAGE е почти забравено. То се появи на пазара през септември 1994 година, само месец след прадядото на всички компактни SUV-ове – Toyota RAV4. Но за разлика от него след 8 години производство Kia просто изчезна безследно. С второто издание, почти идентично с близнака му Hyundai Tucson, дойде и успехът. Но най-добър е въведеният на пазара през 2010 година Typ SL. С високата си линия на прозорците, широката задна колона и изпъкналите арки на калниците той изглежда много самоуверен. За новия си, много модерен дизайнерски език през 2011 година корейците бяха отличени с Red Dot Design Award. Дори и 5 години по-късно, когато по пътищата сега се движи наследникът му, външният му вид още е актуален.
Но купувачите бяха привлечени от компактния градски SUV, не само от дизайна му. 7-годишната гаранция беше и все още е изключителен аргумент.Освен това и техниката е много стабилна. При ранните модели имаше отделни случаи на тотални повреди на дизеловите двигатели, но смяната се извършваше по гаранция. Окачването страда от високото тегло, шарнирите се разбиват. Спирачките също се износват бързо – пак заради високото тегло. Ако климатичната инсталация се „побърка“, причината вероятно е в управляващия блок. Който често ще тегли тежки ремаркета, е по-добре да избере вариантите с автоматична трансмисия, съединителите се претоварват бързо и се повреждат. Забележките на TÜV към осветлението са дреболии. Като цяло Sportage почти не създава проблеми. Това се потвърждава и от автомобила, подложен на продължителен тест от AUTO BILD.
От 2014 година този 2.0 CRDi AWD със 184 к.с. и автоматична трансмисия се движи толкова безпроблемно, че почти нямаме поводи за критика. Окачване с приятно спокойни настройки, достатъчно място за четирима пътници и техния багаж. Освен това и добър обзор напред заради високата позиция на седене: какво повече можете да искате?! Може би по-добра видимост назад. В това отношение Sportage прилича на товарен автомобил – камерата за обратно виждане е задължителна. Но при такъв голям напредък спрямо първия модел можем направо да забравим тази забележка.

Приятно предлагане на място и добри седалки – Sportage има таланти и по отношение на дългите пътувания. Но обзорът е лош
KIA SPORTAGE Е СОЛИДНА И РЯДКО СЪЗДАВА ПРОБЛЕМИ
Корейците се учат бързо. Третият Sportage е изключително солиден и почти не дава поводи за критика. При някои модели имаше проблеми с електрониката на двигателя, в отделни случаи се „побърква“ климатичната инсталация. От друга страна, ръжда няма изобщо. Нашият тестов автомобил е в перфектно състояние отвън и отвътре след 4 години. Не е технически проблем, но изнервя във всекидневието: лошият обзор. Парктроникът и камерата за обратно виждане са задължителни.
Усилвател на спирачките:
Kia проведе сервизна акция при 1,7-литровия дизелов двигател. Когато откаже вакуумната помпа, ефективността на спирачките спада драстично.
Повреди на двигателите:
През първите години имаше случаи на повреди на дизеловите двигатели. Никакъв проблем заради гаранцията.
Повреден акумулатор:
Особено при пътувания на кратки разстояния акумулаторът се натоварва много и отказва след няколко години.
Спирачки:
TÜV прекалено често има забележки към неравномерното действие или износването на спирачките.
Осветление:
Към него често има забележки при техническия преглед. Но това е въпрос на занемарена поддръжка.
Износване на съединителя:
Съединителят е доста слаб за този двигател. Когато се повреди, това се води износване и ремонтът не е гаранционен.
Извод:
През последните години Kia дръпна напред невероятно много. От „евтинджоси“ корейските машини еволюираха до зрели и надеждни автомобили. Сериозен бонус е дългата гаранция, от която могат да се възползват и купувачите на употребявани коли.