Употребяван автомобил: Jaguar XJR с 395 к.с. за 28 000 лева

Jaguar XJ е олицетворение на непреходната елегантност, като при върховия модел XJR тя е допълнена с щипка спортен дух. Но дали един употребяван Jaguar наистина е непредвидим риск?


18
ян.
2017

 

КАТО КАЧЕСТВО JAGUAR X350 Е МНОГО ПО-ДОБЪР ОТ ИМИДЖА СИ

При Х350 можете да получите лукс на промоция само в един случай: при покупка на старо. Но всичко, което следва, е на нивото на високия клас. При S-клас, Серия 7 или XJ нищо не е евтино. Но най-силната страна на Х350 е и най-скъпото му слабо място: ако се повреди пружинна стойка на финото въздушно окачване, смяната във фирмен сервиз ще ви струва по 2800 лева. Съвет: специалистите по окачвания от САЩ Arnott (www.arnotteurope.com) предлагат значително по-евтини резервни части, същото важи и за дефектните компресори. След 100 000 километра често се разбиват долните тампони на предните носачи. Алуминиевата каросерия може да корозира на места – но това почти не се забелязва и няма последствия. Но ремонтите по ламарините трябва да се извършват само в специализирани сервизи с опит с алуминиеви елементи. По-скъпо ще ви струват смените на гумите и спирачките. Спирачните дискове на Brembo на ранните екземпляри често скърцат, но има производители като (www.limora.com), които предлагат значително по-издръжливи и евтини детайли.

V8 компресор:
4,2-литровият V8 е издръжлив и надежден. Понякога се повреждат сензорите на дроселовите клапи и термостатите. За компресора Eaton важи същото като за автоматичната трансмисия: задължително сменяйте маслото.

Автоматична трансмисия на ZF:
6-степенната трансмисия на ZF трябва да превключва нежно и без тласъци. На всеки 60 000 километра или 4 години трябва да сменяте маслото и филтъра.

Въздушно окачване:
То е най-сериозното и скъпо слабо място на Х350. Смяната на една пружинна стойка струва 2800 лева, не са рядкост и дефектните компресори (1500 лева).

Корозия по алуминия:
Алуминиевата ламарина може да корозира до долните ръбове на вратите, арките на калниците и долния ръб на рамката на задното стъкло. Ако уплътнението на задното стъкло е повредено (на снимката), под рамката се събира вода и тя корозира.

Извод

X350 е последният XJ с класическия дизайн на Jaguar. Отстранени са почти всички проблеми на предшествениците му, никога досега един Jaguar не е бил толкова комфортен и надежден. Механични слабости почти няма, но ремонтите по окачването са скъпи – нещо типично за този клас.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >