Употребяван автомобил: Fiesta с 350 конски сили на задно е върховният sleeper

0603
2022

С тoзи Ford Fiesta шега не бива! На пръв поглед червеният „мъник“ може да изглежда безобиден, но скромният някога автомобил е истински sleeper, при който мощността е вдигната над пет пъти!

А най-хубавото е, че „дивата“ Fiesta в момента се продава посредством eBay UK. Както се досещате, автомобилът вече няма почти нищо общо с „оригинала“ от 1980. Ако се вгледате внимателно, през прозорците ще видите седалки тип „корито“ и ролкейдж. Освен това впечатление прави и ауспухът пред задното колело – няма как това да е серийно.

350 вместо 66 конски сили

Най-интересно става, когато отворим предния капак. Вместо серийния редови четирицилиндров двгиател с 40 до максимум 66 к.с. (при топверсията XR2 – 84 к.с.), Fiesta-та е оборудвана с 2,0-литров мотор Cosworth 16V. За да влезе този двигател заедно с периферните агрегати отпред, се е наложило дори стената между пътническия и двигателния отсек да бъде изместена. Но огромните усилия са си стрували, защото благодарение на турбокомпресора новото „сърце“ на автомобила генерира около 350 к.с., около пет пъти повече от най-мощната серийна Fiesta I.

Външният вид на Fiesta-та почти не е променен, но в интериора е запазено само най-необходимото. Седалките тип „корито“ и ролкейджът създават усещане за моторспорт.

Но смяната на двигателя e само началото на цялостната реконструкция на автомобила. На практика от някогашната Fiesta MK I от 1980 г. е запазена само каросерията. Всичко останало е реставрирано или сменено. Например скоростната кутия идва от VW T5, почти целият сериен интериор е демонтиран, като са поставени две седалки тип „корито“, спортен волан и дигитално табло, характерно за състезателните автомобил. За безопасност е поставен и ролкейдж.

Преоборудване на задно задвижване

За капак машината е преоборудвана от предно на задно задвижване – така че вместо да се борите с недозавиването и превъртането на предните колела, с малката Fiesta ще можете да дрифтите. Дори само тази модификация разкрива колко много труд, а вероятно – и пари, са вложени, за да бъде реализиран този Sleeper. На фона на всичко, изброено до момента, подобрения като регулируемо окачване и спирачна система Wilwood са почти незначителни.

2,0-литровият двигател Cosworth 16V разполага с турбокомпресор и мощност около 350 к.с.

Дивата Fiesta струва около 60 000 лева

За съжаление, продавачът не разкрива динамичните показатели на малката ракета. Посочва единствено, че Fiesta-та била „seriously quick”. Затова и не е евтина – продава се срещу 24 995 британски лири, което се равнява на около 60 000 лева.

Интересно е, че във Великобритания Fiesta-та с 350 к.с. е получила регистрация за движение по обществената пътна мрежа – това би било огромен проблем в страни като Германия например. Но така или иначе, автомобилът е замислен като Tracktool – т.е. „пистарка“. Затова и десният волан не е проблем.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин