2016
ТУК НЯМА ДА ГОВОРИМ за старата история за оспорвания дизайнер Крис Бенгъл. Ще кажем само едно: BMW загуби много от поколението на Серия 7 (Е65) със странния багажник и объркващия iDrive. Затова и очакванията при наследника бяха толкова големи.
Моделът бе въведен на пазара през 2008 година като F01 (къса база) и F02 като удължен L вариант. Реакциите на клиентите: спокойни до разочаровани. Наистина баварците сякаш се бяха поизплашили и не искаха да рискуват с нищо. Единствено бъбрековидната радиаторна решетка беше огромна както никога досега. Това важеше и за целия автомобил: 5,07 метра дължина показваха сериозни амбиции. И то за късата версия. Тя е напълно достатъчна, предлага предостатъчно място отпред и отзад. Дори и базовият двигател, шестцилиндров дизел с мощност 245 к.с., има въртящия момент на локомотив от 540 нютонметра. В комбинация със старата, но фино настроена 6-степенна автоматична трансмисия получавате автомобил за дълги пътувания от най-висок клас. Регулируемото чрез превключвателя на контрола на шофирането окачване предлага различни нива на твърдост; нивото на шума в интериора е елегантно ниско.
Благодарение на големия екран на навигационната система не ви трябват очила за четене. Като нов моделът струваше от 140 000 лева нагоре, но на старо вече става значително по-достъпен. Ранните F01 привличат купувачите с цени под 40 000 лева за приключението, наречено луксозен клас. Аргументите са силни: най-голямата загуба на стойност вече е отминала, а и в този сегмент почти не се пестят пари за поддръжка в сравнение с малките или компактните автомобили. Но не трябва да забравяме, че възможностите за проблеми са най-разнообразни. Луксозните автомобили са натъпкани с иновативни технологии и най-новите системи. Когато нещо се повреди, то се ремонтира по гаранция. Но когато тя изтече, нещата се променят. Налагат се посещения във фирмените сервизи, защото без постоянни ъпдейти чрез техните компютри нищо не може да се направи. Дори и един нов акумулатор трябва да бъде специално „обучен“. Но даже нищо да не се повреди – цените на консумативите са доста стряскащи. Друг проблем при F01: в сравнение със своите предшественици той не буди такова въодушевление, така че бързо ще избледнее в историята на големите модели на марката.

Уютни седалки, много комфортно окачване и почти никакви шумове. От една „седмица“ просто не ви се иска да слизате. Това са си мислели и предишните собственици на автомобила с пробег 432 000 километра
HIGHTECH АВТОМОБИЛИТЕ МОГАТ ДА БЪДАТ И КАПРИЗНИ, КОГАТО ОСТАРЕЯТ
Темпомат или Stop & Go, Night Vision или Surround View: новите системи навлизат първо в луксозния клас. И нерядко BMW е сред първите. Въпрос на престиж за производителя и на убеденост за купувачите на употребяван автомобил. Да, дори и при представения тук модел от автокъща Wenck във Винзен всички луксозни системи функционират безупречно въпреки пробега от 432 000 км. Но електрониката започва да създава проблеми с напредване на възрастта, а не на показанията на километража. След няколко години една богато оборудвана Серия 7 може да се превърне в бъчва без дъно.

Климатична инсталация
Кондензаторите на един от доставчиците не бяха качествени. BMW проведе сервизна акция и ги замени безплатно.

Автоматична трансмисия
При придърпване при превключване веднага отидете при специалист по автоматици. Той знае какво да направи и няма да смени цялата трансмисия.

Теч на масло
Това е типичен проблем за Серия 7. TÜV често има забележки към течове от двигателя, трансмисията и диференциала.
Въздушно окачване
Възможностите за проблеми са разнообразни, но ремонтът рядко е евтин. Ако имате късмет, може да помогне и един ъпдейт на софтуера.

Активно кормилно управление
Крайъгълен камък при кормилните технологии. Когато започне да капризничи, воланът внезапно може да застане накриво.
Извод
Луксозен клас на цената на компактен автомобил? Да, с удоволствие. Но винаги трябва да имате резерви в банковата си сметка – защото разходите по поддръжката са високи. Ако се притеснявате от тях, може да помислите за 520d. То не се движи значително по-лошо и е много по-изгодно.