Употребяван автомобил: Audi Q5 със синини под очите

2506
2021

ЧОВЕК МОЖЕ САМО ДА СЕ ЧУДИ! Толкова щедро оборудвано Audi Q5 за значително под 60 000 лева? Преди 3 години само цената на екстрите е била около 50 000 лева: сред тях са панорамен покрив, Head-up дисплей, регулираща се по дължина задна седалка, сгъващ се теглич, пакет S-Line и пакет от асистенти, матрични LED фарове – супер! Съвсем приличен е и пробегът от 150 000 километра – все пак при Q5 това не е рядкост и не е никакъв проблем. Следващата странност: механична скоростна кутия! Екстремно рядко срещана при Q5, много над 90 процента от клиентите избират автоматичната трансмисия с два съединителя. От тестовете на Q5 ние познаваме само DSG – винаги сме били впечатлени от нея. Тъй като автоматичната предавателна кутия с два съединителя превключваше комфортно и без придърпване като такава с хидротрансформатор. Дълготрайната устойчивост на DSG междувременно е добра. Затова пък механичната скоростна кутия в нашия тестови автомобил се усеща на края на дните си: неточни ходове на скоростния лост, неотчетлива крайна позиция, а и съединителят май е почти заминал. При движение по междуградски пътища ни прави впечатление, че воланът стои леко накриво и нашият Q5 бие надясно. Освен това има притеснителен шум от задвижването при натоварване, който се усилва при завъртане на волана. Не успяхме да установим причината за тези шумове – дори и на подемника, но иначе по това Q5 нямаше никакви течове – направи ни добро впечатление.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ AUDI Q5

Предполагаме обаче, че тампоните на двигателя са заминали и това предизвиква прекомерни вибрации у двигателя и трансмисията. Също така забелязваме, че заради постоянно качване на бордюри бордовете на гумите са износени. Кой ли начинаещ шофьор се е учил да кара на това Q5? Отговорът: били са поне няколко. Трите малки дупки в страничните огледала го издават: този Q5 е бил учебен автомобил. Аха, това обяснява защо окачването и задвижването са били подложени на такива страдания. Тегличът също е бил постоянно в употреба. Плъзгащият се покрив, навигационната система, системата за гласови команди и асистиращите системи функционират безупречно. При опасност системата Audi pre sense обтяга предпазните колани и затваря прозорците. Нямаме никакви забележки и относно състоянието на вътрешното пространство. Единствено тапицерията на волана е пострадала от потните ръце на обучаващите се на шофьорските курсове.
Необходимо е в такива случаи кожата да се третира със специален препарат. Забелязахме също, че лостовете на механичното регулиране на височината на седалката са износени и от двете страни и опират в пластмасовите тапицерии на предните седалки. Това, както и стачкуващите стъклоповдигачи не подхождат особено на такъв автомобил въпреки историята му.

Специално за учебния автомобил: 2.0 TDI quattro без автоматична трансмисия с два съединителя
Купувачите на Q5 избират най-често 2.0 TDI със 190 или 204 к.с. Причината: прилични динамични характеристики при приемлив разход

Тъй като въпреки страданията, причинени от обучаващите се бъдещи шофьори, Q5 е с добро качество и вози стегнато. Накрая трябва да споменем, че подобни Q5 без история на учебен автомобил струват поне 60 000 лева. За оправяне на „синините под очите“ на това Q5 ще ни трябват поне 4000 лева. Тогава ще изчезнат и дупките в страничните огледала. Но не и странното усещане.

Цената като нов на тестовия автомобил е била 142 000 лева. Такава загуба на стойност за три години е по-скоро рядкост
По-добре със: без капачки главите на болтовете ръждясват

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин