Нашите съвети » Употребяван автомобил – Alfa Romeo Giulietta: италианско изкушение

Употребяван автомобил – Alfa Romeo Giulietta: италианско изкушение

0902
2022

Bellissima! След 33, 145/146 и 147 през 2010 година Alfa приключиха с хаоса от цифри и кръстиха новия си компактен модел с неподражаемата предна част с едно име с богати традиции: Giulietta. Със сладка предна и стегната задна част тя завърта главите на заинтересованите в покупката на Astra, Focus и Golf. Но струва ли си аферата с прелъстителката, или тя ще ви изтормози във всекидневието? „Да!“, казват читателите на AUTO BILD. Но в нашата пощенска кутия за оплаквания има доста жалби. И то въпреки малкия брой регистрации. Оплакванията са разнообразни, като някои собственици ни пишат за повредени турбокомпресори. А това е дразнещо, защото Giulietta бе първата Alfa, която се предлагаше само с турбомотори. Понякога отказва системата Старт/Стоп, понякога капризничи електрониката. Ако задният капак не се заключва, вероятно е изтощена батерията на дистанционното управление. Но ако не работи задната чистачка, вероятно са прекъснати кабелите към задния капак. В някои случаи свети контролната лампа при дизеловите двигатели –  този проблем се решава с актуализиране на софтуера. Освен това клиентите се оплакват и от дефектни компресори на климатичната инсталация, повредени бордни компютри и отказващи скоростни кутии с два съединителя.

В кокпита правят впечатление относително евтините материали. дразни и тракането в интериора

Проблем е дори и ръждата. Някои наши читатели ни пишат за корозия по задния капак при 4-годишни автомобили. Тази картина се потвърждава и от TÜV. Наистина моделът е много по- надежден от предшественика 147, но място 112 от 129 не е нещо, с което един производител може да е горд. Прави впечатление, че няма истински сериозни недостатъци, но катоцяло някои детайли не са толкова солидни, колкото би трябвало. Но това се компенсира от радостта от шофирането, защото в този автомобил е жив италианският спортен дух. Giulietta особено обича бързите последователни завои, превзема прецизно и с удоволствие междуградските пътища. Дори и след 150 000 километра кормилното управление и окачването са по-информативни, отколкото при множество конкуренти като нови. Но двигателят не подхожда на този автомобил. Предлаганият от Autohus до Бремен (www.autohus.de) върнат от лизинг екземпляр е 1.6 JTDM.

Този доставян от Fiat дизелов мотор не е достатъчно страстен и е по-скоро делови. Той не впечатлява със своите 105 дизелови конски сили и понякога става шумен. По-препоръчителни са MultiAir бензиновите мотори – те са по-жизнени и пъргави. Предлагането на място на Giulietta, която винаги е с 5 врати, не е особено голямо. Автомобилът е дълъг 4,35 метра, но в интериора не е особено просторно. Сивите тапицерии определено не са от Armani. Качеството на изработката и материалите е под средното за този клас. Дразнят ни тракането, задните ръчки на стъклоповдигачите и лостчетата зад волана, заимствани от Fiat Ducato. Дори и като употребяван автомобил обаче, Giulietta е една от най-красивите алтернативи в компактния клас. За съжаление, качеството не е толкова високо като красотата на каросерията. И собствениците ще трябва да простят на страстната „италианка“ някои недостатъци.

1,6-литровият дизелов мотор е на Fiat. той е много икономичен, но е шумен за Giulietta

С НАПРЕДВАНЕТО НА ВЪЗРАСТТА НЯКОИ ПРОБЛЕМИ ЗАЧЕСТЯВАТ

Списъкът с проблемните точки е дълъг и засяга доста системи. Някои са чисто козметични дефекти, като не особено високото качество на изработката, но някои проблеми с електрониката може да струват скъпо. Същото важи и за проблемите на задвижването при занемарена поддръжка като скъсани ангренажни ремъци, дефектни турбокомпресори и трансмисии. Освен това при някои от първите екземпляри вече се забелязват огнища на корозия, които поне в началото са по-скоро козметичен проблем.

Качество
качеството на материалите не е особено високо. Тестовият автомобил дразнеше с тракане и скърцане в интериора. Дръжките на вратите се чупят лесно. Пластмасите блестят евтино.

Светлини
И докато задните светлини работят безупречно, при 2- до 3-годишните автомобили TÜV често има забележки към фаровете.

Задни носачи
При автомобилите от първите години на производството може да има проблеми с тампоните на задните носачи. Alfa Romeo проведе сервизна акция при засегнатите автомобили.

Качество на лаковото покритие
Някои собственици на Giulietta се оплакват от качеството на лаковото покритие. В единични случаи боята може да се напука дори и от по-силна пароструйка.

Напречни носачи
Друга сервизна акция бе проведена за предните напречни носачи. При някои автомобили може
да се появят микропукнатини, не е изключено дори и счупване.

Извод

Fiat трябваше да дава повече пари и свобода на изисканата си дъщеря Alfa. Защото Giulietta не биваше да е просто разхубавен Fiat. Това не беше премиум. Освен това верните фенове на Alfa не получават високото качество, което заслужават. Жалко, защото въпреки красивия си дизайн Giulietta няма да достигне култовия статус на своите легендарни предшественици.

Още по темата

ƒ