Употребяван автомобил: 28-годишна Supra продадена за 250 000 лв.

2502
2022

Автомобилът като инвестиция? Обикновено тази формула не работи успешно, а напротив… Понякога обаче се получава – при това невинаги с изключително рядка класика или със суперексклузивен спортен модел. Toyota Supra наскоро беше продадена на търг в САЩ. Като нова „японката“ е струвала сума, равняваща се на около 86 000 лева – а 28 години и приблизително 120 000 километра по-късно някой е платил за JDM-иконата еквивалента на 250 000 лева!

Естествено, толкова сериозен ръст в цените е рядкост; освен това всички разходи за поддръжка, застраховки и ремонти не са включени в сметките. Въпреки това, движението на цените е забележително. Това се дължи на цялата еуфория около модела, който придоби почти легендарен статус.

През 2019 г. беше представено петото поколение на Supra (с означение А90) – разработено в сътрудничество с BMW, тъй като Supra и Z4 споделят много повече от една платформа. Преди това спортната икона отсъстваше от гамата на Toyota цели 17 години – Supra MK IV беше спряна от производство през 2002 г.

Четвъртото поколение Supra излезе на пазара през 1993 г.

Четвъртото поколение (JZA80) на Supra е par excellence не само за JDM феновете. Всъщност дългата 4,52 метра Toyota се прочу преди всичко с участието си във филми като „Бързи и яростни“ и видеоигри като „Gran Turismo“ или „Need for Speed ​​Underground“. Японският спортен автомобил вече е легенда.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА ПРОДАЖБА НА TOYOTA SUPRA

Supra номер четири излиза на пазара през 1993 г. като наследник на MA70 във версии купе и тарга. Освен с непреходния дизайн с дълъг преден капак, Supra става популярна и със своите двигатели. Мотори 2JZ са известни не само със своята издръжливост, но и с невероятния си потенциал за тунинг – мощност от 1000 к.с. и дори повече не е проблем.

Мощността на шестцилиндровия битурбо двигател е 330 к.с. (заводски).

Турбомоделите са изключително популярни

Трилитровият шестцилиндров агрегат е предлаган в две различни версии: докато 2JZ-GE е атмосферна машина с мощност 220 к.с. (стандартно), 2JZ-GTE разполага с два турбокомпресора и генерира минимум 330 к.с. Като опция (но без доплащане) се предлага автоматична скоростна кутия. В днешно време обаче турбомоделите с ръчна трансмисия са особено желани от колекционерите и феновете – за предпочитане в оригинално състояние с аеродинамичен пакет.

Цена на автомобила като нов – около 86 000 лева

Точно такъв модел с трилитров битурбо двигател и шестстепенна механична скоростна кутия наскоро беше продаден на търг в САЩ посредством аукционната платформа bringatrailer.com. Supra-та от 1994 г. в необичайната цветова комбинация от Anthracite металик за екстериора и бежов кожен салон е с първи собственик от Сан Франциско. Базовият автомобил е струвал 45 200 щатски долара преди 28 години. Екстри като кожа, озвучителна система и характерното антикрило отзад вдигат цената до 48 895 щатски долара.

Продадената наскоро Supra е версия Targa, при която покривът може да се сваля.

Supra-та постига тръжна цена, равняваща се на 250 000 лева

28 години и над 120 000 километра (75 000 мили) по-късно Supra-та е продадена за впечатляващите 250 000 лева (140 000 долара). Високата цена вероятно се дължи основно на оригиналното състояние на автомобила – което е рядкост за Supra. Екземплярът е пощаден от модификации като „раздувки“ на каросерията, лепенки със странни символи или „крилати“ врати. Оригинални са дори 17-цоловите джанти.

През 1994 г. за характерното XXL антикрило е трябвало да доплатите 420 щатски долара.

И все пак, тази Supra не е абсолютно лишена от модификации. Предишният собственик й е поставил генерация GReddy, разтоварващ клапан HKS, амортисьори Koni и някои дреболии като уред за налягането на турбото например. Всички оригинални части обаче са налице и са включени в цената, така че Supra-та може да се върне напълно към оригиналния си вид отново за нула време.

Но оправдават ли оригиналното състояние и комбинацията двигател-трансмисия цената колкото на чисто нова S-класа? Явно да – все пак някой е бил готов да плати толкова пари за Supra с пробег над 120 000 километра.

За пробег над 120 000 километра интериорът прави впечатление на изключително добре поддържан.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин