Употребяван автомобил: много проблеми развалят приключението Duster


14
апр.
2021

ТОЧНО ЗА БУМА НА SUV-овете дъщерната марка на Renault Dacia пусна през 2010 г. първото поколение на Duster. Цената на модела бе направо революционна. Все пак SUV-ът е дълъг 4,32 метра, макар и базовият вариант да бе доста семпло оборудван (при такава цена обаче не е учудващо). Дори и тестваният от нас Duster TCe 125 Laureate 4×2 (това бе топоборудването) е със семпли стоманени джанти и доста гола ламарина.
След четири години ползване автомобилът изглежда малко повече амортизиран от очакваното. Дали пък първото впечатление няма да се окаже погрешно? Нека проверим състоянието на струвалия в Германия някога почти 30 000 лв. Duster TCe 125. Сядаме в автомобила.

OБЯВИ ЗА DACIA DUSTER НА СТАРО

Тънко тапицираните седалки с недостатъчно добра опора за гърба и малко къси повърхности за бедрата превръщат дългите пътувания в неособено приятни занимания – въпреки голямото пространство. Нещата не се променят нито от удобната позиция на седене, нито от щедрия багажник. Солидното количество твърда пластмаса трака по време на пътуване по лоша пътна настилка, а от днешна гледна точка може би е по-добре да не питаме остарялата навигационна система TomTom за най-краткия маршрут? Освен това смятаме, че късите подглавници на задния ред седалки и липсата на въздушни възглавници са критични от гледна точка на сигурността.

Dacia недозавива. За щастие, от 2013 г. на борда има серийна система ESP

Новите автомобили са по-добри в това отношение. По-модерен е 1200-кубиковият турбо бензинов агрегат в комбинация с добре настроената 6-степенна механична трансмисия и нормата за вредни емисии Eвро 5. Той се появява с фейслифта от 2013 г. и ускорява съвсем прилично тежащия 1277 килограма модел. Типичен даунсайзинг мотор, 4-цилиндровият агрегат прави впечатление на бързо ускоряващ. Въпросът е колко дълго – в други модели на Renault и Nissan двигателят се прояви с проблеми с ангренажната верига – така че по отношение на издръжливостта имиджът му не е особено добър. Освен това при всяка смяна на тежестта в тестовия ни автомобил се появява дрънчене. Познатите като неособено здрави кормилни накрайници вече са заминали при пробег от 85 000 километра.

Бензиновият двигател със 125 к.с. често създава проблеми

Естествено Dacia би била по-чаровна като по-скъпия вариант 4×4 с ръмжащ dCi турбо дизелов агрегат 110, но като употребявана би струвала още с около 4000 лв. повече. В този случай солидни аргументи за покупка биха били също и 205-милиметровият клиренс и ъгълът на атака от 30 градуса отпред и 36 градуса отзад. Тези стойности като че ли подхождат повече на значително по-скъпи SUV модели. С оглед на изложените слабости и недостатъци високото ценово ниво на употребяваните екземпляри е двойно по-трагично: досега не сме били свидетели на четиригодишен употребяван автомобил с пробег под 100 000 километра в подобно състояние: многото драскотини по каросерията свидетелстват за неособено талантлив водач. Проверката на подемника показва редица течове по задвижването и ръждясала ауспухова уредба. Тук е необходимо да инвестирате малко. По-разумната алтернатива би бил чисто нов Duster II – или пък употребяван Nissan Qashqai.

Доминиран от твърда пластмаса кокпит с навигация, климатична инсталация, парктроник и отопление на седалките като екстри

Продължете на следващата страница

Още по темата