2022
Rexton, Tivoli, Rodius или Korando – това са все имена на модели SsangYong, които рядко се срещат по европейските пътища. Не сте чували за Chairman? Това е луксознa лимузина с дължина над пет метра, която не просто прилича на Mercedes!
В сравнение с Chairman, Rexton, Tivoli и компания са направо масови за Стария континент модели. Към днешна дата съществува четири поколения SsangYong Chairman, някои от които са пуснати на пазара като Daewoo Chairman или Roewe 850. Всички поколения имат едно общо нещо – никога не са били продавани официално в Германия. Независимо от това, SsangYong Chairman от 1998 г. в момента се предлага за продажба именно там. Луксозната лимузина стига до дилъра „Fundgarage“ в град Одервиц, където се предлага за 9900 евро (ок. 20 000 лева).
Първото поколение на Chairman с означение CM беше пуснато на пазара през 1997 г. и визуално напомня на Mercedes S-клас W 140 с фаровете на C 140 coupé и някои елементи от W 220. При това Chairman наистина е базиран на Mercedes – но не на S-класа, а на E-класата от серия W 124. Платформата на този модел е използвана благодарение на партньорството с Mercedes.

През 1991 г. южнокорейският производител се кооперира с Daimler, благодарение на което Daimler придоби дял от пет процента в SsangYong. Бяха планирани различни съвместни разработки. Още през 1997 г. обаче Daewoo купува по-голямата част от SsangYong и започна да продава отделни модели под марката Daewoo, което също обяснява защо имаше идентичен Daewoo Chairman освен SsangYong Chairman.
Платформата идва от Mercedes W 124
Следователно не е случайно, че Chairman има визуални прилики с Mercedes. За да може SsangYong (което в превод означава „близнак дракон“) да изглежда като истинска луксозна лимузина, платформата на E-клас е удължена до 5,05 метра – което се усеща при дългия заден надвес. Отпред се усеща влияние oт дизайна на W 140, както и от определени елементи на Opel Omega B, докато задната част напомня повече на ранните Lexus LS.
По наша информация първото поколение на Chairman е предлагано с три двигателя на Mercedes. Клиентите имат избор между 2,3-литров четирицилиндров (M 102) агрегат и два редови шестцилиндрови (M 104) с работен обем от 2,8 и 3,2 литра и съответно 197 и 220 к.с. Петстепенният автоматик и задното задвижване са стандартни. Chairman CM остана в производство до края на 2004 г., преди да се появи наследникът с означение H през 2005 г. Нестандартната луксозна лимузина се продава основно в Азия. Това обяснява и защо Chairman e eкзотика за Европа.

Въпросният SsangYong Chairman e стигнал до Германия по интересен път. Черната лимузина със сивите брони и странични брони първоначално е регистрирана в Полша като дипломатически автомобил, а по-късно отива в Чехия и сега се продава в Одервиц, който е близо до границата на Германия с Чехия. Според дилъра „Fundgarage“ само 25 Chairman са били доставени в Западна Европа, като в това число влизат и автомобилите под името Daewoo Chairman. Интересен детайл: този Chairman още носи старото лого на SsangYong, което се използва само между 1992 и 2000 г.
На снимките луксозната лимузина изглежда добре запазена въпреки пробег от около 225 000 км. Няма видими дефекти отвън, интериорът също не изглежда износен и като цяло въплъщава лукса от 90-те години. Черната кожа е комбинирана с много дърво и голям брой бутони. Оборудването не оставя неизпълнени желания – освен електрически регулируеми предни и задни седалки, на борда има и отопление на задните седалки, круиз контрол, щора отзад и др. Единственият проблем е, че ултимедийната система е на корейски… Но за сметка на това Chairma ще бъде доставен на новия собственик и с валиден преглед пред TÜV.
Екзотиката струва около 20 000 лева
Южнокорейският луксозен седан с германска техника се продава за 9900 евро (ок. 20 000 лева) – интересно предложение за всички, за които BMW Серия 7, Mercedes S-класа и дори Lexus LS са твърде традиционни.
