Употребяван автомобил: А-клас за вечността


16
мар.
2021

ДНЕС СМЕ РЕШИЛИ ЗДРАВО ДА захапем този модел с големи амбиции. Перфекционизмът на A-клас от поколение W 176: категоричен победител в доклада на TÜV за компактните модели, а освен това един червен A 180 участва в нашия безкраен продължителен тест (вече е изминал над 300 000 километра) – и като изключим смяна на термостат и нов реглаж, не е посещавал сервиза за друго освен за смяна на накладки и масло. При предишния продължителен тест също не открихме коварни слаби места. В онлайн портала на „Autohus“ се натъкваме на черен A 200, който е изминал най-много от всички подобни досега: Benz-ът е с пробег от 225 000 км, навъртян за пет години. Любезният продавач господин Шмит ни предупреждава: „Само за експорт и препродажба или за служебен.“ Звучи интересно и ние се отправяме към Бокел близо до Бремен…

Нашият тестови автомобил е произведен малко преди фейслифта (есента на 2015 г.). Отвътре почти няма промени след обновяването
Страхотен материал: големият пробег не личи и при седалките (AMG Exklusiv) с частична тапицерия с изкуствена кожа

С изключение на AMG A 45 Mercedes използва при бензиновите варианти W 176 двигателя M 270, 4-цилиндров турбомотор с работен обем от 1,6 и 2,0 литра и мощност от 102 до 218 к.с. Двигателят е оборудван, както е обичайно за Daimler, с ангренажна верига – междувременно слабо място за Mercedes. M 270 обаче не е сред проблемните – знаем го от нашия продължителен тест на A-180, чийто разпределителен вал все още е задвижван от първата ангренажна верига на автомобила. Турбото също не се излага. В интернет има много малко съобщения за повредени турбини. Пристигнали в Autohus, фотографката и редакторът душат за слаби места този A 200 – напразно! Или пък може някой да е превъртял километража напред? Седалки, волан, дръжки, бутони, превключватели, дисплеи – всички те изглеждат и функционират безупречно. Двигателят ускорява с лекота и реагира прецизно на подаването на газ.

18-цоловите джанти намаляват още повече бездруго лошия комфорт на возене. Все пак: по тях почти няма щети
Воланът с кожена тапицерия не е износен, а просто е гладък. В случая ще ви помогне специален бензин за почистване

А трансмисията? Старите автоматици нерядко придърпват, но 7G-DCT във W 176 е изключение и работи образцово, бързо и без придърпване въпреки големия пробег. Автоматичната предавателна кутия с два съединителя в наследника W 177 между другото отстъпва по отношение на комфорта на превключване. На всеки пет години или на всеки 100 000 километра трябва да сменяте маслото на 7G-DCT трансмисията (при AMG A 45 на всеки 50 000 км). В  Германия цената на смяната е около 1000 лв. Смяната можете да направите и сами на двойно по-ниска цена, ако поръчате кита на Meyle с масло, филтър и гарнитури. При огледа на подемника виждаме две малки петна ръжда в задната част на рамата. Прогнозата: няма от какво да се притеснявате в следващите десет години. При фаровете нещата изглеждат по различен начин. След половин час те все още бяха запотени. Оригиналният нов фар (ксенон) струва 2000 лв. LED фаровете на фейслифта (от есента на 2015 г.) са по-добре уплътнени. Екземплярите от фейслифта на А-клас обаче са по-скъпи и стартират от около 36 000 лв. Какво можем да кажем? Такива са амбициозните модели.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ A-КЛАСИ

Продължете на следващата страница

Още по темата