Употребявано BMW Серия 5 или нов Golf?


2
дек.
2018

УБЕДИТЕЛНОСТТА е базирана на добрите аргументи – които обаче бързо избледняват, когато в играта се намесят емоциите. Но може би точно в момента сте развълнувани, защото се ядосвате на това сравнение на два автомобила, които на пръв поглед са несравними. Единият е „стар“, другият е нов, освен това са от съвсем различни класове… И тук можем да споделим, че като редактор на AUTO BILD приятели и познати нерядко ми задават подобни мъчителни въпроси, породени от емоциите. Нека започнем с една суха тема: загубата на стойност. В този случай можем да кажем: след 3 години новият днес Golf ще струва около 50 процента от някогашната си цена като нов. Която, чисто теоретически, е 56 270 лева (за Германия). Казваме теоретически, защото без никакъв проблем можете да получите много сериозна отстъпка при покупката, особено ако в конфигуратора не изберете гол базов модел. Въпреки това след 3 години загубата на стойност пак ще е близо 50 процента.

През 2013 година BMW Серия 5 (F10/F11) бе подложено на почти незабележим фейслифт. Оттогава всички двигатели отговарят на нормата за вредни емисии Eвро 6

Но още не сме споменали нищо за BMW. То вече е оставило най-тежката загуба на стойност зад гърба си и няма почти никакви недостатъци. Неравномерната работа на двигателя заради дефектни инжектори, стържещите ангренажни вериги и дефектите по въздушното окачване на задната ос са голяма рядкост, особено при по-новите модели след фейслифта от 2013 година. Единственият недостатък е по-бързото износване на окачването. Но като цяло произвежданото между 2010 и 2017 година поколение с код F10 се отличава с изключително високо качество на изработката. Тук трябва още веднъж да споменем и за оценката от 6+ при продължителния тест. Наистина, наскоро един Golf Sportsvan получи почти толкова висока оценка – и то при дистанция от 150 000 километра. Но по отношение на радостта от шофирането, комфорта, пригодността за дълги пътувания и гъвкавостта Серия 5 е от най-високата лига, където само няколко други модела се доближават до него. В тези дисциплини Golf не може да се мери с него – дори и като нов автомобил. Няма нужда да говорим в детайли за предлагането на място, победата категорично се печели от BMW. Нашият модел от Autohus в Бокел е изминал малко над 70 000 километра за 3 години, което е доста умерен пробег за фирмена „петица“. И сме почти шокирани: сребристото 520d има три педала, предавките се превключват на ръка. Някога това бе ключовата компетентност на баварците, докато BMW не монтираха фамозната 8-степенна автоматична трансмисия на ZF и не я настроиха почти перфектно за Серия 5. Между другото, точно това е причината комбито да се задържи няколко дни по-дълго в шоурума на Autohus. Не че механичната скоростна кутия не функционира великолепно. Както е известно, тя не намалява радостта от шофирането. Само че автоматичната трансмисия се справя значително по-добре – и при това напълно самостоятелно.

Golf 2.0 TDI със 150 к.с. предлага сходни с BMW 520d динамични характеристики, но е по-икономичен с около 1 литър

Golf 2.0 TDI печели преднина по отношение на поддръжката. Застрахователните премии са по-ниски, разходът е една идея по-нисък, а и резервните части са по-евтини. Но още преди първата сметка от застрахователя да е пристигнала, купувачите на употребявания автомобил в нашето сравнение вече са спестили значителна сума пари от по-ниската цена на Серия 5. Която – като се има предвид и качеството на BMW – едва ли ще се понижи значително през следващите години. И дори да се наложат извънредни посещения в сервиза, по-ниската загуба на стойност на Серия 5 отново ще наклони везните в полза на BMW. Сега убедихте ли се?

Продължете на следващата страница

Още по темата